• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal kolommen kopieëren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cocko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Beste Helpmij-ers,

Wie-o-wie kan mij helpen met het volgende:
Ik wil van een tabblad (waarin een aantal verborgen rijen zitten) een bepaald aantal kolommen kopieren (automatisch) naar een leeg tabblad.

Om het duidelijker te maken: 1e tabblad bevat een offerte met in de G-kolom prijzen, in het nieuwe tabblad moet een montageorder verschijnen. Dit is in principe hetzelfde verhaal, alleen nu zonder de prijzen.

Volgens mij moet het vrij eenvoudig zijn om kolom a-h te laten kopieren naar het 2e tabblad. Punt is wel dat verborgen rijen ook verborgen blijven.

Hartelijke groeten,
Cocko

Cocko,

Voor jou is het gegoochel met kolommen waarschijnlijk duidelijk, jij hebt het bestandje voor je . . . .
Als je voor ons een voorbeeldbestandje hebt (zonder gevoelige- prive- en bedrijfsinfo) is het misschien voor ons ook een stuk duidelijker.

Succes,
Martin

is dit 't

Beste Helpmij-ers,

Wie-o-wie kan mij helpen met het volgende:
Ik wil van een tabblad (waarin een aantal verborgen rijen zitten) een bepaald aantal kolommen kopieren (automatisch) naar een leeg tabblad.

Om het duidelijker te maken: 1e tabblad bevat een offerte met in de G-kolom prijzen, in het nieuwe tabblad moet een montageorder verschijnen. Dit is in principe hetzelfde verhaal, alleen nu zonder de prijzen.

Volgens mij moet het vrij eenvoudig zijn om kolom a-h te laten kopieren naar het 2e tabblad. Punt is wel dat verborgen rijen ook verborgen blijven.

Hartelijke groeten,
Cocko

Definieer alles (dus kolom a-h) van je 1e tabblad en kopieer dit met ctrl c, ga naar 2e tabblad en plak met ctrl v de inhoud van kolom a-h. Ga wel links boven het cijfertje 1 staan.

succes ienemiene

Dan maar een poging zonder voorbeeld
Code:
Sub tst()
    Sheets("Blad1").Columns("A:H").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy [Blad2!A1]
End Sub

Ik wil van een tabblad (waarin een aantal verborgen rijen zitten) een bepaald aantal kolommen kopieren (automatisch) naar een leeg tabblad. Om het duidelijker te maken: 1e tabblad bevat een offerte met in de G-kolom prijzen, in het nieuwe tabblad moet een montageorder verschijnen. Dit is in principe hetzelfde verhaal, alleen nu zonder de prijzen.
Gisteren nog heb ik op ditzelfde forum antwoord gegeven op bijna eenzelfde vraag
(dus als je heel even had gezocht...)
Dat antwoord staat niet zoveel vragen beneden deze vraag, nl. hier: Klik.

Mocht je aan bovenstaande antwoorden (die je m.i. goed kan gebruiken) nog niet voldoende hebben,
dan kun je mijn laatste macro in dat topic eenvoudig aanpassen
(kolommen verbergen doe je bv. zo: columns("b:c").hidden = true).

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Allereerst allemaal hartelijk bedankt voor jullie inzet om mij (en anderen) te helpen. Ik vind excel echt een geweldig programma. Alleen ben ik jammer genoeg nog maar een Junior,Junior-gebruiker.

Een voorbeeld meesturen is niet zo eenvoudig, gezien de informatie die mijn bestand al bevat.

Maar ik zal het heel eenvoudig uitleggen:

Wat ik wil is van tabblad 'offerte' de cellen A25:G1190 via macro kopiëren naar tabblad 'montageorder' en dan te beginnen bij cel A15.

In mijn 'offerte' tabblad zitten veel verborgen cellen (rijen), deze moeten op tabblad 'montageorder' ook niet zichtbaar zijn.

Wie helpt mij?

Hartelijke groeten,
Cocko

Code:
Sub tst()
    [offerte!A25:G1190].SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy [montageorder!A15]
End Sub

Bedankt Rudi,

Het ziet er goed uit. Alleen krijg ik een foutcode: OBJECT VEREIST

Enig idee wat dat betekent?

Groeten Henk

Bedankt Rudi,

Het ziet er goed uit. Alleen krijg ik een foutcode: OBJECT VEREIST

Enig idee wat dat betekent?

Groeten Henk

Controleer de tabblad namen of deze geen spatie bevat en de schrijfwijze juist is .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan