• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal letters optellen per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo,

Wie kan me helpen, ik wil graag dat in tabblad twee de aantallen letters uit tabblad 1 in de juiste week worden opgeteld.

Dus in week 24 wil ik bijvoorbeeld dat het aantal letters a in cel z6 komt, het aantal letters B in cel z7 en letters C in cel z8. Dit zo per week. Bestand is bijgevoegd.

Groet,

Paul

Bijlagen

Beste paul,

Wat dacht je van een eenvoudige draaitabel om de gevraagde gegevens te tonen?

zie bijlage..

Bijlagen

Of als je liever met een formule werkt zou je deze op blad2 C6 neer kunnen zetten en daarna doortrekken naar rechts en beneden.
Code:
Excel Nederlands:
=SOMPRODUCT((Blad1!$E$2:$E$98=$B6)*(Blad1!$B$2:$B$98=C$4))

Excel Engels:
=SUMPRODUCT((Sheet1!$E$2:$E$98=$B6)*(Sheet1!$B$2:$B$98=C$4))
Succes,

Hallo,

De formule werkt perfect en is beter in mijn geval voor verdere informatei. Echter ik loop nu tegen het probleem aan dat de computer elke keer zeer lang moet rekenen? Kan dit liggen aan dat de formule 150 keer gekopieerd is?
en is er dan eventueel een gerichtere formule beschikbaar die niet alle processerkracht verbruikt?

Groet,

Paul

PBongenaar

Aan het voorbeeldbestand te zien gebruik jij Excel 2007. Als dit zo is probeer het dan eens met de volgende formule :

Code:
=AANTALLEN.ALS(Blad1!$B$2:$B$1000;C$4;Blad1!$E$2:$E$1000;$B6)

Somproduct is een mooie formule maar zorgt voor flink wat rekenwerk.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan