• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal lokaties tellen van alle klasses

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Zie bijlage.
Ik zou graag het aantal lokatie's weten van alle lokatieklasses die in M4 bijv staat (E26R) en zo verder in kolom O, Q, S,U hoeveel aantal dit zijn.
In kolom K staat begin en L staat eind. L -/- K is het aantal lokatie's.

Bijv. M10 C25R zijn 32 pallets en M14 zijn nog nog eens 32 pallets, totaal 64 pallets.

Zo zou ik van alle lokaties het aantal willen weten, in werkblad "lokatieklasse" staan alle klasses die ook voorkomen op werkblad "Mag_sbg".

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Ronald

Bijlagen

Ronald,

Is het mogelijk/kun je ervoor zorgen dat de Locaties in kolom K & L één rij lager komen te staan? (of de Locatienamen één rij hoger...) Je kunt dan vrij makkelijk met een somproduct formule de boel optellen.

=SOMPRODUCT((M3:M361="C25R")*(L3:L361))

kopieer waarden in L 1 cel naar beneden en zet gebruik de volgende formule in lokatieklasse!B2

Code:
=SOM.ALS(MAG_SBG!M:M;Lokatieklasse!A2;MAG_SBG!L:L)

gr wim

kopieer waarden in L 1 cel naar beneden en zet gebruik de volgende formule in lokatieklasse!B2

Code:
=SOM.ALS(MAG_SBG!M:M;Lokatieklasse!A2;MAG_SBG!L:L)

gr wim

Wim,

Deze werkt zolang in kolom K 1 staat en in kolom L 43 en alleen naar kolom M wordt gekeken .
maar als er nu staat in kolom K 40 en in L 43 wat moet er dan gebeuren en de som moet trouwens over kolom M, O, Q, S en U.

Gr,
Ronald

In kolom K staat begin en L staat eind. L -/- K is het aantal lokatie's.
Bijv. M10 C25R zijn 32 pallets en M14 zijn nog nog eens 32 pallets, totaal 64 pallets.
Die twee zinnen zijn met elkaar in strijd, in Excel moet je HEEL NAUWKEURIG formuleren !
Welk aantal hoort bv. bij M10 (C25R) ? Als het (kolom K - kolom L) is, dan is het (L9-K9) + (L13-K13), ofwel (32-1) + (32-1) = 62. Maar jij schrijft hierboven dat het 64 moet zijn. Wat is juist ?
In verband daarmee moet je misschien de koptekst van kolom L aanpassen. Als (bv.) in L9 en L13 nr. 32 ook mee moet tellen, dan moet je die kop wijzigen in tot en met (t/m).

Nog een onduidelijkheid: in rij 4 bv. komt 3 keer E27R voor.
Welk aantal moet voor E27R op die rij berekend worden (ervanuitgaande dat het om L-K gaat): 33-1 = 32, of 3 x 32 = 96 ?

Verder is het mij niet duidelijk waarom er na rij 18 een lege rij ingevoegd is. Moet die per se blijven staan? Indien ja, mogen het dan ook 2 blanco rijen zijn?

Als je op bovenstaande vragen een duidelijk antwoord hebt gegeven, kan voor je probleem een macro worden geschreven die voldoet.

Laatst bewerkt:
Die twee zinnen zijn met elkaar in strijd, in Excel moet je HEEL NAUWKEURIG formuleren !
Welk aantal hoort bv. bij M10 (C25R) ? Als het (kolom K - kolom L) is, dan is het (L9-K9) + (L13-K13), ofwel (32-1) + (32-1) = 62. Maar jij schrijft hierboven dat het 64 moet zijn. Wat is juist ?
In verband daarmee moet je misschien de koptekst van kolom L aanpassen. Als (bv.) in L9 en L13 nr. 32 ook mee moet tellen, dan moet je die kop wijzigen in tot en met (t/m).

Nog een onduidelijkheid: in rij 4 bv. komt 3 keer E27R voor.
Welk aantal moet voor E27R op die rij berekend worden (ervanuitgaande dat het om L-K gaat): 33-1 = 32, of 3 x 32 = 96 ?

Verder is het mij niet duidelijk waarom er na rij 18 een lege rij ingevoegd is. Moet die per se blijven staan? Indien ja, mogen het dan ook 2 blanco rijen zijn?

Als je op bovenstaande vragen een duidelijk antwoord hebt gegeven, kan voor je probleem een macro worden geschreven die voldoet.

Ik zal het proberen goed om uit te leggen.
Ten eerste het moet inderdaad zijn tot en met. M10
E27R kan meerdere keren voorkomen in dit bestand (in rij 4 moet zijn 3 x 32= 96)
Lege regel na rij 18 mag weg.

voorbeeld: regel 10
Van 1 t/m 32 (staat in regel 9). M10 heeft C25R (aantal 32), O10 heeft C27R (aantal 32), Q10 heeft C27R (aantal 32), S10 heeft C28R (aantal 32) en U10 heeft C32R (aantal 32). Totaal zal dit moeten zijn C25R (32), C27R (64), C28R (32) en C32R (32) en dat voor alle rijen en dit moet op het blad lokatieklasse te komen zijn met het totaal per klasse (zie kolom A op dat werkblad)

Ik hoop dat het duidelijk is, mocht er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Gr,
Ronald

No even voor de duidelijkheid:
het totaal van E27R wordt dan:
rij 4....3 x 33 = 99
rij 38: 1 x 54 = 54
Totaal: 153
Is dat juist?

Laatst bewerkt:
In de berekening hierboven stond een foutje.
Is inmiddels hersteld.
Totaal voor E27R zou nu moeten zijn: 153.
Is dat juist?

In de berekening hierboven stond een foutje.
Is inmiddels hersteld.
Totaal voor E27R zou nu moeten zijn: 153.
Is dat juist?

E27R is inderdaad totaal 153 (3x33 & 1x54)

Let wel Kolom K welke beginnen met een andere dan 1, bijv in rij 42 41 t/m 43 dit zijn maar 3.

Gr,
Ronald

Dan zou dit het moeten zijn (zie bijlage).
Klik in het blad Lokatieklasse op de knop.
Het bestand moest gezipt worden omdat het groter is dan 100 KB.

Dan zou dit het moeten zijn (zie bijlage).
Klik in het blad Lokatieklasse op de knop.
Het bestand moest gezipt worden omdat het groter is dan 100 KB.

Dit ziet er goed uit, heb steekproefsgewij gecontroleerd en het klopte.
Als je wat veranderde paste deze het gelijk aan na uiteraard op de knop gedrukt hebben.
Ik vind het knap wat je gedaan hebt, kwam er zelf niet meer uit.

Heel veel dank.

Groetjes,
Ronald
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan