• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal met 2 voowaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akke9000

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
5
Hi, ik probeer al een paar dagen excel een telling te laten uitvoeren die moet voldoen aan 2voorwaarden. Ik heb 2 kolommen met gegevens. Kolom 1 zijn soorten boomstammen, kolom 2 zijn diameters. Welke formule kan het aantal stamen weergeven dat én voldoet aan soort x én diameter >20 ? Alvast bedankt voor de reactie.
 
=somproduct((A1:A10=x)*(B1:B10>20))
 
=somproduct((A1:A10=x)*(B1:B10>20))

Kleine correctie: =somproduct((A1:A10="x")*(B1:B10>20))

Correctie op correctie: =somproduct((A1:A10="x")*(B1:B10>20))

Als de x tekst is moet het tussen aanhalingstekens staan, en als het een of meerdere getallen zijn niet.
 
Laatst bewerkt:
Ook een soort kan met een getal worden aangeduid.
 
Beste Gotty ;)

snb bedoelde hiermee dat x, boomstammen zijn die net zo goed een nummer kunnen hebben of een naam.
Dus de x staat niet voor x (letterlijk bedoeld).

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Gotty ;)

snb bedoelde hiermee dat x, boomstammen zijn die net zo goed een nummer kunnen hebben of een naam.
Dus de x staat niet voor x (letterlijk bedoeld).

Groetjes Danny. :thumb:

Oh zo, ik dacht dat hij met x dus een willekeurig woord bedoelde, dan zijn we er uit.
 
aantal met 2 voorwaarden

Het is me gelukt met jullie hulp. Ik begreep x en "x". Dank voor jullie support.
Akke 9000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan