• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal mogelijkheden per optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefant81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2018
Ik ben bezig met het maken van een overzicht van mogelijke scenario's die voor kunnen komen in de check-out binnen onze webshop. Om te zorgen dat ik alle scenario's goed afdek, was ik een poging aan het maken deze vast te leggen in Excel.

Nu ben ik wiskundig niet zo onderlegd, maar wellicht dat iemand hier mij verder kan helpen. In het bijgevoegde bestand zie je opties staan. Per optie kan het antwoord JA/Nee zijn.

In onze check-out heb ik 5 scenario's die voor kunnen komen, het is alleen een uitdaging om (voor mij in ieder geval) dit goed te verwerken.

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Bijlagen

Is de vraag hoeveel mogelijkheden er zijn of om het uit te schrijven waar jij mee begonnen bent?

*knip*

Zie bijlage voor een handmatige uitwerking, de formules om automatisch Ja/Nee te laten verschijnen heb ik even niet uitgezocht maar kan vast wel.

Handmatige aanpak komt neer op: elke voorgaande set 2x kopiëren, aanvullen met helft Ja, helft Nee. Volgens mij heb je dan alle opties.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gaat inderdaad niet om aantal mogelijkheden, maar om de uitwerking.
ik hoopte op een formule die me hierbij kan helpen. In deze situatie is het aantal nog te overzien, stel je gaat naar 10 opties wordt het helemaal een feest.

@AlexCEL, bedankt voor je hulp in ieder geval.

*knip*

Waarom heb je die alle nodig?

Laatst bewerkt:
Ik heb ze nu niet zo zeer nodig, dus voor nu meer dan geholpen. Maar ik kan me voorstellen dat dit formule technisch ook is op te lossen.

Nogmaals dank voor je hulp.

@AlexCel

Jouw formule klopt niet hoor;). Test deze maar eens bij 2 opties: daar zijn toch echt slechts 4 combinaties mogelijk.

De juiste formule = m^n
Waar m = aantal antwoordmogelijkheden en n = opties

Ik was even verkeerd aan het redeneren inderdaad. Ik telde het aantal antwoorden... da's niet correct inderdaad. :o Formule snel vergeten.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik het goed begrijp.
Moet een aantal gekozen opties , leiden tot een bepaald scenario?
Zo ja, dan is bijlage misschien een oplossing.

Bijlagen

Is dit wat je wil hebben?

op tabblad 2 kan je de cijfers boven in 9, 8, 7 etc.... een voor 1 weghalen dan zie je de opties.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan