• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal Movements tussen twee verschillende tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleVZ

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2014
Goedemiddag allen,

Ik zit eigenlijk een beetje vast met een excel opdracht voor me stage.

Ik probeer een formule op te stellen waarbij het aantal keer producten worden verplaats tussen een bepaalde tijd.
Dus als voorbeeld:
Tussen 2-1-2014 09:00 en 2-1-2014 08:00 worden er x aantal keer dingen van A naar B gezet.

Het zou mooi zijn als ik dit via een formule kon weten hoeveel keer dit gebeurd, ik zal al te denken aan Aantal.als maar ik krijg het niet voor elkaar om die in combinatie te gebruiken met de datums.

Is er iemand die mij hier advies over kan geven?

Mvg,
JelleVZ

Begrijp ik het goed dat je wilt optellen tussen bepaalde datums/tijden?

Kun je een iets uitgebreider voorbeeld geven, of een sheet met daarin de gewenste opzet?

Het probleem is dat de scheet eigenlijk niet wil uploaden omdat het wel actuele gegevens zijn van een best een groot bedrijf.
Dus ik zal het opnieuw proberen uit te leggen.

Er is stock-movement (product x wordt van a naar B geplaatst) <- dit is al vast gesteld en ik heb de tijden al beschikbaar en berekend.
Ik wil nu weten hoeveel 'stock movements' er plaats vinden tussen de volgende tijd frames.

0800-0900
0900-1000
1100-1200
exc.

ik hoopte dat ik dit via een formule inzichtelijk kon maken bijv. 30 movements binnen 0800-0900.
Omdat het gaat over gemid. 5000 stock movements per dag van de afgelopen 3 maanden en het handmatig bekijken mij heel veel tijd kan kosten :)

ik hoop dat dit voldoende uitleg is anders maak ik zelf een dummy-case als voorbeeld.

Mvg, JelleVZ

Een scheet kun je ook beter downloaden dan uploaden... :D

Je laatste opmerking, daar doelde ik op. Maak s.v.p. even een korte sheet met dummy gegevens waarin staat wat je wil. Er is vast wel een oplossing te bedenken...

Bekijk bijlage dummy 1.xlsx

Yush! hier is de file :)

heb een aantal tijden neergezet.
de vraag is dus hoevaak er producten op locatie zijn gezet in de venster tijden.
(sorry voor alles, lange week gehad, my brain is scrambled)

mvg,
Jelle VZ

Met deze in I2 kom je al een heel eind:

Code:
=SOMPRODUCT((REST($E$2:$E$5000;1)>=$G2)*(REST($E$2:$E$5000;1)<=$H2))

Hartelijk dank, ik denk dat ik nu lekker gerust me weekend in kan nu weet dat ik dit kan afronden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan