• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal overnachtingen per persoon tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heersertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Hallo,

Ik heb verschillende tabellen met de gegevens hoe vaak de mensen een gebouw binnen komen en uitgaan.
Nu zou ik uit deze tabel willen analyseren hoe vaak een specifieke persoon ook daadwerkelijk is blijven slapen in het gebouw.
Aangezien de tabellen vaak uit meer dan 5000 waardes bestaan is het aantal overnachtingen van de persoon gewoon optellen een beetje veel werk :rolleyes:

Ik zou dus enkel moeten weten als de personen zijn blijven slapen. Als ze dus bijvoorbeeld 's ochtends binnenkomen en diezelfde dag 'avonds weer vertrekken telt dit niet mee.
Als ze 's ochtends binnenkomen en 3 dagen later pas vertrekken moet de uitkomst zijn dat ze 3x zijn blijven slapen.
Als diezelfde persoon in die maand nog vaker is blijven slapen zouden alle waarden opgeteld moeten worden.

Ik heb een vereenvoudigde excel sheet in bijlage geplaats.
Ik zou dus bijvoorbeeld moeten weten hoe vaak Jan is blijven overnachten.

Bijlagen

Deze zal u wel uit de nood helpen:
Code:
=SOMPRODUCT(($A$1:$A$25=$E2)*($B$1:$B$25="ingang"))

met de naam van de gast in E2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan