aantal pagina's in Worddoc

Status
Niet open voor verdere reacties.

XtraRap

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
70
Hallo Forumleden.

Ik ben op zoek naar een korte regel VBA.

Als..... het (Word)document meer dan 1 pagina bevat dan....

Er moet een macro uitgevoerd worden maar alleen als het document meer dan 1 pagina's heeft.
Een If - Then.....

Kan iemand mij snel helpen.
thanks.
 
Je kunt met NumPages het aantal pagina's in een document uitlezen. Misschien kun je daar wat mee.
 
Thanks voor je snelle reactie... op die weg zit ik ook wel... ben er bijna. Maar krijg de regel niet kloppend.
Zit een beetje te stressen :confused: Zoek gewoon snel die VBA regel. Maar ik zoek gestaag door.
Dank
 
Post anders even en documentje mee, dat werkt wat handiger.
 
Jeetje kan het bestandje niet uploaden, mag niet meer dan 100 kb zijn. Zelfs gezipt is het nog 137 kb (ook niet veel)
Heb je een alternatief. Kan ik het mailen?
 
Je kunt hem op een fileshare (wikisend.com bijvoorbeeld) zetten. Da's dan wel duidelijk al meer dan één pagina :)
 
Heb je dit al geprobeerd trouwens?
Code:
    MsgBox ActiveDocument.ComputeStatistics(wdStatisticPages)
 
En nog een variant:
Code:
    MsgBox ActiveDocument.Content.Information(wdNumberOfPagesInDocument)
 
Code:
Sub M_snb()
   MsgBox ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(14)
End Sub

PS. Het kan ook ingewikkelder
 
Die had ik inderdaad ook nog :). Ik vind het voor de nietsvermoedende gebruiker overigens prettiger om te zien wat-ie nou precies krijgt:
Code:
     ActiveDocument.BuiltinDocumentProperties(wdPropertyPages)
 
Is niet handig wanneer je vanuit een andere applicatie werkt met late binding. ;)
 
Ik zal morgen kijken of ik het doc elders kan zetten.
De voorbeelden zijn helder (dank) maar dit bedoel ik niet....

Het is een template. Daarin macro's.
Daarin wil ik dus opnemen dat een bepaalde macro alleen maar gaat lopen als het document MEER dan 1 pagina's heeft. En anders dus gewoon Niet (de macro niet laten lopen).
 
De voorbeelden zijn helder (dank) maar dit bedoel ik niet....
Ik denk dat je dat juist wél bedoelt. Of zou moeten bedoelen. Anders heb je de vraag verkeerd gesteld :). Wij geven nu aan hoe je het aantal pagina's kunt uitlezen. Wat je daar mee doet, dat mag je zelf bepalen. Bijvoorbeeld iets als:
Code:
If ActiveDocument.ComputeStatistics(wdStatisticPages) > 1 Then
     Macro1
Else
     Exit Sub
     ' Of Macro2; wat je maar wilt
End If
Als je de macro in een sjabloon hebt zitten, dan is het maar net wat voor sjabloon dat is, hoe dat er uit ziet, wat het doet etc. Een leeg sjabloon met alleen opmaak zal hooguit uit één pagina bestaan. Heb je een sjabloon met veel vaste tekst, dan is de kans groot dat je al meerdere pagina's hebt. In beide gevallen zal je sjabloon een vast patroon hebben, en weet je al op voorhand hoeveel pagina's er in een sjabloon zitten. En kun je dus vrij nauwekeurig pinpointen of de macro gaat lopen of niet.

Iets anders is het als je de macro tijdens het bewerken wilt laten uitvoeren, op het moment dat er een extra pagina wordt toegevoegd (zodat je meer dan één pagina hebt). Maar dat vertel je allemaal niet. Kortom: stel je vraag duidelijker :).
 
Yes..... Dit is het.... Super bedankt! En ja.... ik geef toe, misschien de vraag verkeerd gesteld. Maar met wat tegenvragen en acties toch het doel bereikt. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Onverdacht succes dus :). Mag je de vraag op <Opgelost> zetten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan