Aantal pictogrammen in systeemvak onvolledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Veel van de gebruikelijke pictogrammen voor het systeemvak blijven onzichtbaar
(recentelijk ontstaan). Door gebruiker af te melden en opnieuw aan te melden
verschijnen ze weer allemaal. Ook het uitschakelen van
automatische update van Microsoft lost het probleem niet op.
Mijn systeem draait onder WindowsXP pro SP2

Lange Pier, bedankt voor je snelle reactie.
Hierbij mijn terugkoppeling.
1. De fix repareert zonodig een aantal pictogrammen van de desktop, niet van het systeemvak. Vergelijkbaar met TweakUI van Microsoft.
2. Mijn IconCache.db gerenamed en daarna gereboot gaf geen verbetering. Het nieuw aangemaakt bestand is ca 10x kleiner dan mijn origineel.
Kortom, jammer maar we hebben de oplossing nog niet te pakken.

Oplossing lijkt gevonden (dank diverse suggesties en ??)
Met TweakUI had ik autologon aanstaan. Kontrole gaf aan dat het vinkje weg was. Opnieuw gezet maar blijkt na iedere reboot weer verdwenen. TweakUI gedeïnstalleerd (was in eerste instantie niet mogelijk vanwege een scriptfout- Opnieuw geïnstalleerd waarna deïnstalleren wel mogelijk).
IconCache.db verwijderd. Na reboot kwamen alle 17 pictogrammen in het systeemvak weer tevoorschijn. TweakUI weer geïnstalleerd en alles OK.

Ik sluit het probleem. Vermoedelijk een corrupte TweakUI
Mocht het terugkomen, dan zien we wel weer.
Met dank voor je inspanningen

Helaas !!!
Het probleem is vanochtend weer teruggekomen.
Nog suggesties voor oplossingen ?

Heb alles geprobeerd. Zonder resultaat. Ten einde raad heb een image van 4 weken geleden teruggezet, alle updates weer opgehaald en ..... geen problemen meer. Wat ik NIET meer gedaan heb is de svchost problematiek aangepakt. (diverse workarounds) Mogelijk mede oorzaak ??
Het blijft een onbevredigende situatie die m.i. allang door Microsoft onder kontrole gebracht had moeten zijn, zo ook de svchost processorclaim na het booten bij ingeschakelde autom. update
Ergo, regelmatig een image maken levert zijn vruchten op.
Met dank voor de inspanningen,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan