Ja, goeie vraag! Omdat ik niet met Dreamweaver werk, weet ik niet precies hoe het ingevoegd moet worden via het DW-scherm/systeem.
Wat ik gedaan heb, is even alle styles (die nog in de <head> stonden) losgekoppeld, en in een apart stylesheet gezet.
Het principe gaat nu als volgt:
Nu heb ik ook
een aantal images wat aangepast, om binnen de goede maten van de blokjes te passen. Dat zijn allemaal background-images (in de html-code zitten nu geen images meer).
- De plaats daarvan bij mij is te vinden in het stylesheet, en die kan je ook downloaden.
- De images zet je in je eigen images-mapje, zodat DW ze kan uploaden.
- Vervolgens open je het bvanb-styles.css stylesheet, en kan je de verwijzingen naar de images (die nu naar mijn site gaan) aanpassen naar jouw images-mapje.
- En dan kan ook het stylesheet geupload worden naar je server.
Er resteert nog de
nieuwe html-pagina met het begin van de homepage (waar nu de styles uit de <head> verdwenen zijn).
Om die in Dreamweaver te krijgen is het denk ik het makkelijkste:
- In DW een nieuwe pagina aanmaken.
- Daarin naar de code-weergave gaan, en wat er al aan code in staat, helemaal wissen.
- Vervolgens daarvoor in de plaats de code van de pagina bvanb-nw-2.htm inplakken.
In deze verse pagina moeten nu nog een paar dingen aangepast worden:
- De regels 6, 7 en 8 kunnen er uit. Op die plek kan er nog in: een <meta>tag met de "description", en een <meta>-tag met de "keywords" (hoewel zoekmachines met de laatste niet of niet erg veel rekening houden).
- De titel natuurlijk.
- In regel 12 moet de vindplaats van het stylesheet in jouw betreffende mapje opgegeven worden.
- En tenslotte kan je de pagina aanvullen met wat je er in wilt hebben.
Daarna de pagina uploaden en kijken of ie werkt!
Voor vervolg-pagina's kan je deze pagina kopiëren om de structuur alvast te hebben.
Bij andere kleuren voor de vakjes kan het bg-img
bigLeftWhite_MediumRightRed.gif anders ingekleurd worden, enz.
Zou het zo lukken?
Met vriendelijke groet,
CSShunter