Aantal processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Laatst keek ik bij taakbeheer en had ik 75 processen in gebruik, dat leek mij vrij veel.
Ik heb Spybot, Ad aware en de virusscanner laten scannen en zit nu op 63 processen.
Heb me ooit laten vertellen dat zo rond de 40 normaal is.
De pc is een dual core 2.4 Mhz met 2 GB Ram geheugen dus niet echt een kleintje en toch heb ik het vermoeden dat hij niet merkbaar sneller is dan mijn oude pc, dat was een 2.66 Mhz pentium 4 met 512 Mb Ram.
Ik heb in Ms config al diverse onnodige processen uitgeschakeld.
Wat kan ik nog meer doen om mij ervan te overtuigen dat het aantal processen niet verontrustend hoog is???
 
Het is idd redelijk wat. Gebruik het programmatje autoruns (http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/AutoRuns.mspx) om een beter overzicht te krijgen wat je pc allemaal opstart.

Ook kun je met msconfig onder het tabblad services kijken wat daar allemaal staat. Sommige kwaadwillende software start namelijk alleen een service en deze zijn dan ook uit te schakelen.

Je kunt heel snel kijken of je pc sneller is door in veilige mode op te starten ;) Dan schakelt windows namelijk alle overbodige opstartitems en services uit en start de pc kaal op. Merk je dan nog geen snelheidswinst i.v.m. je oude systeem, dan is er iets anders aan de hand.
 
Staat idd een heleboel in, eerlijk gezegd kan ik zo niet zien wat evt. kwaadaardig is want bij de meeste processen staat dat het van windows en van de andere processen ken ik de naam dus die lijken mij ok.
Valt mij trouwens op dat sinds een week de pc erg vaak vastloopt. Hij blijft dan hangen en dan kan ik wel naar taakbeheer om het niet reagerende progje uit te zetten. Is altijd een gewoon programma als outlook express of zo, wat ik maar geopend heb.
Nadat ik dan het niet reagerende prog gekilled heb is mijn taakbalk weg. De overgebleven progs werken wel maar ik kan alleen wisselen door alt-tab gebruiken. Ik typ dit nu ook terwijl mijn taakbalk weg is dus ik hoop dat mijn reply geplaatst wordt zonder dattie helemaal vastslaat.
 
Na nog een ronde cleanen en opstartitems verwijderen staat hij nu op 55.
En zo te zien draait er ook aardig wat software die gewoon moet draaien. FF kijken of de pc nu wat stabieler blijft.
 
Ik heb nu 47 processen, lijkt me mooi. Ik heb nu een ander probleem maar daar open ik een nieuw topic over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan