• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal punten per wedstrijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Ik ben bezig om een invulschema voor een voetbaltoernooi uit te werken.
Nu ben ik op zoek naar een formule die uit telt hoeveel punten ierder team per wedstrijd behaald heeft.
De formule moet dus zoeken naar een team en de hoeveelste wedstrijd dat team speelt voordat het aan de hand van de uitslag de aantal punten bepaald.

Bijgevoegd mijn voorbeeldshema (voor de rode vakjes zoek ik dus een formule, die ik makkelijk kan doorkopieren)
Het zou fijn zijn als ik die formule ook kan gebruiken als ik meer of minder teams in een poule heb.
Ik hoop dat dit met een standaard formule mogelijk is ...Bekijk bijlage voorbeeldschema.xlsx

groeten, swanwil

Google excel progje

Eerste klasse 2008-2009
21 maart 2010 ... 3, EERSTE KLASSE, Anderlecht, Cercle Brugge, Charleroi, Club Brugge, G.
Beerschot, Genk, Gent, Kortrijk, KV Mechelen, Lokeren, Roeselare ...

users.skynet.be/fa436118/wim/xlwdfiles/eersteklasse.xls - In cache - Vergelijkbaar

Hallo,

@Arthurrovich; wat bedoel je met coordinaten?
In cel M3 moet het behaalde aantal punten komen staan van de 1e wedstrijd dat team E1 gespeeld heeft
Als E1 meer gescoord heeft dan de tegenstander dan 3 punten. Als ze minder gescoord hebben dan de tegenstander krijgen ze 0 punten. Hebben ze veneveel gescoord krijgen ze 1 punt

@DANIEL162 je schema ziet er heel netjes uit maar is niet wat ik bedoel/zoek

Hopelijk kan iemand me op weg helpen ...

groeten swanwil

Hallo Daniel162,

Bedankt voor je mooie schema, maar ik kan in je schema niet een formule vinden die cel M1 in mijn voorbeeldschema kan vullen.
Ik weet niet of het mogelijk is (eventueel met hulp-velden) maar de formule moet, denk ik, zoeken naar teamnaam in kolom L en hoeveelste wedstrijd in cel M2 t/m P2. Aan de hand van die waarden moet de bijbehorende uitslag gevonden worden en bepaald worden hoeveel punten behaald zijn.

groeten swanwil

Hallo swanwil
Je kan dit programma aaanpassen als je meer of minder teams in een poule heb.
Het vergt extra tijd.
Anders moet je scorebord maken op een blad papier.
Eentje gemaakt voor 5 ploegen naar uw voorbeeld
Bekijk bijlage Pouleschema.rar

grtjs Daniel

sylvester
Bijna goed.
Wat doen al die rode 1tjes en 4 als het scorebord leeg is?
Met vriendelijke groet
Daniel

Bekijk bijlage voorbeeldschema 2.xlsxHallo Daniel162 en Sylvesterponte,

Bedankt voor jullie bijdrage !
Ik had zelf ook al een schema uitgewerkt, deze heb ik als bijlage toegevoegd.

Hoe je zel feen functie kan aanmaken is mij te hoog gegrepen.
Wel mooi dath et zo kan werken. Ga ik zeker gebruiken ...

groeten, swanwil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan