• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal rijen in een tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter gosee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo,

Ik ben gelukkig al vele keren goed geholpen ;)
Ik hoop ook nu weer geholpen te worden.

Ik heb een werkblad en dat bestaat uit veel kolommen en een heleboel rijen.
Echter het aantal rijen is per maand verschillend (neemt toe).
In een van de kolommen wil ik een formule gebruiken zoals (=AANTAL.ALS($AA$2:$AB$3828;AB1603), echter $AB$3828 is per maand dus anders (dynamisch/variabel).
Ik heb echt lopen zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek (ik zal wel niet goed kijken) :shocked:
Maar weet iemand hoe ik die AB3828 zo kan noteren dat die elke maand het getal invult wat overeenkomt met de laatste rij van die maand??

Alvast bedankt

Groet Gosee

Dag Gosee

Zoek op het woord dynamisch in het Excel subforum. Je vindt o.a. een topic waarin ik antwoordde... vandaag om 16u. Vers van de pers dus ;)

Wigi

Dag Gosee

Zoek op het woord dynamisch in het Excel subforum. Je vindt o.a. een topic waarin ik antwoordde... vandaag om 16u. Vers van de pers dus ;)

Wigi

Alvast bedankt he :-)
bedoel je dit topic?? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=355101&highlight=dynamisch
Zo ja , dan snap ik het niet helemaal. Ik snap dat voorbeeld denk ik wel
=VERSCHUIVING(Blad1!$H$2;;AANTAL(Blad1!$I$2:$AF$2);;-12)

Ik gebruik geen verschuiven, maar kan wel een deel gebruiken.
dus mijn formule moet worden ; AANTAL.ALS($AA$2:$AB$3828;AB1603),

waarbij ik het rode deel moet vervangen door AB gecombineerd met AANTAL(AB:AB)+1 ??
dat is toch het dynamische deel ??
maar hoe doe ik dat dan?? maw hoe wordt mijn formule nu :confused:

Thanx alvast :thumb:

Probeer bvb 3828 te vinden door een AANTAL functie toe te passen op een kolom met getallen (zonder lege cellen in die kolom).

Probeer bvb 3828 te vinden door een AANTAL functie toe te passen op een kolom met getallen (zonder lege cellen in die kolom).

aantal(A:A)+1 levert mij 3828 op Dat lukt me wel ;)
Wat me niet lukt is om $AB$3828
te vervangen door $AB$AANTAL(A:A)+1, hoe doe ik dat :-)

Please ;)

Wat heb je al gedaan met de VERSCHUIVING functie? Want die zal je toch moeten gebruiken hoor ;)

Wat heb je al gedaan met de VERSCHUIVING functie? Want die zal je toch moeten gebruiken hoor ;)

Ik denk dat het kwartje is gevallen ik heb nu dit :
=AANTAL.ALS($A$2:VERSCHUIVING(A2;(AANTAL(A:A)+1);4);$E3827)

En dat ziet er goed uit
het heeft mij even gekost, en jou ook wat energie, je hebt mijn hersens flink laten kraken, :rolleyes:
maar kan nu met een goed gevoel naar bed.;)
Thanx :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan