• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal rijen kiezen in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoiets bijvoorbeeld. Zet de regel

Code:
Set MyRows = Application.InputBox("Selecteer de rijen?", "Rijen selecteren", Type:=8)

vóóraleer de lus doorheen de tabbladen wordt gedaan.

Wigi

Dus in onderstaand fragment zou ik jouw stukje moeten verplaatsen?

'Add a worksheet with the name "BrstZkje"
Set DestSh = ThisWorkbook.Worksheets.Add
DestSh.Name = "BrstZkje"

For Each sh In Worksheets(Array("5seta", "5h-bi", "5kan", "6BIh", "6STW1", "6STW2", "Hitek"))
If sh.Name <> DestSh.Name Then
Last = LastRow(DestSh)
sh.Select
Set MyRows = Application.InputBox("Selecteer de rijen?", "Rijen selecteren", Type:=8)
If Not MyRows Is Nothing Then MyRows.EntireRow.Copy DestSh.Cells(Last + 1, 1)
End If
Next

Application.Goto DestSh.Cells(1)

With Application
.ScreenUpdating = True
.EnableEvents = True
End With
End Sub

Heb het geprobeerd maar lukte niet (misschien op verkeerde plaats gezet - of er moet nog meer verplaatst worden?)

Mocht je eventueel zin en/of tijd hebben om die te veranderen of aan te passen.
Maar anders is het goed hoor. Ik zal deze macro vanaf september vermoedelijk vaak kunnen gebruiken.

Van elke klas een planning maken en dan op een vlotte manier per dag alles op 1 blad krijgen. Leuk!

Heel hartelijk dank hoor. Hopelijk heb je iets bijgeleerd.
Ik ken weinig van macro's enz...; maar ken toch iets meer van computers dan de meeste van mijn collega's en door hen te helpen, heb ik al vaak dingen bijgeleerd :D
Helpen is vaak gewonnen tijd, hoop ik dan maar :thumb:

Om het nu helemaal ingewikkeld te maken:

ik werk door omstandigheden - te lang om uit te leggen - momenteel met een Linux-computer.

Iemand heeft daarop Excel 2000 aan de praat gekregen en alle macro's werken; behalve bovenstaande...

Iemand enig idee hoe dat zou komen?

Misschien omdat er ook 2 functies moesten ingevoegd worden???

Alvast bedankt voor de hulp; of moet/kan die vraag elders gesteld worden?

Intussen werk ik weer in een Windows-omgeving; te veel zaken die ik vaak nodig had, lukten niet onder Linux Ubuntu = jammer :love:

Intussen Office XP en... de macro werkt niet (wegens de beveiliging), nochtans op beveiligingsniveau LAAG gezet
Ander voorstel van Office = digitaal laten ondertekenen

Iemand een idee hoe ik de macro opnieuw aan de praat krijg onder office XP zodat ik niet terug moet naar office 2000 :evil:

Bedankt alvast :thumb:

Ik zie niet in waarom dat niet zou werken in XP.

Ik heb trouwens zelf XP en meen (een groot deel) van de code geschreven te hebben, dus in XP.

Als je het bestand opent, en dan gewoon de macro nog eens kopieert, gaat dat?

Voor de rest zou ik niet weten wat er schort.

Wigi

Bedankt dat je blijft meedenken Wigi.

Werkt nu wel: heb beginnersfout gemaakt.
Ik had het beveiligingsniveau aangepast maar.... daarna moest ik het bestand afsluiten en opnieuw openen voordat het lagere (=gemiddeld) beveiligingsniveau van kracht werd :rolleyes:

Probleempje is wel dat die macro op school niet zal werken want daar staat het beveiligingsniveau op het maximum en aangezien ik geen administrator ben, kan ik daar vermoedelijk niets aan veranderen, of toch???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan