• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal seconden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Tabblad uitwerking cellen Y423 en AA423 zou het totaal moeten weergeven van respectievelijk het bereik Y314:Y319 en het bereik AA314:AA319. Ik bedoel het reeele aantal uren minuten en seconden dus meer dan 24:00:00 uur

Deze sheet geeft een uitkomst van 2:20:41 en 1:07:09

De gewenste uitkomst van Y423 en AA423 is 33:11:54 en 05:52:29

Nou heb ik heel wat posts gelezen over het optellen van seconden minuten en uren en heb nogal wat mogelijkheden geprobeerd met celeigenschappen aan de hand van die posts. Het lukt me echter niet de gewenste uitkomsten te krijgen.

Wie kan de sheet zo aanpassen dat de gewenste uitkomst 33:11:54 en 05:52:29 in de cellen Y423 en AA423 komt te staan?

bvd

Bijlagen

Er is iets mis met je uren.
Ik heb de uren vermenigvuldigt met 1 en dan klopt de berekening wel.

Joske

Bedankt voor je reactie.

Het rare is dat van dezelfde sheet voor een ander project de totalen prima de gewenste uitkomsten geven. Het bereik is opgemaakt met 'TIJD 37:30:55' Nou gebruik ik hem voor een ander project, (met dezelfde input) en ineens krijg ik niet de juiste uitkomsten.

Nou plak ik tussen regel 4 en regel 374 elke dag de data tussen de kolommen G en AG.

Hoe kan ik nou de celeigenschappen van de cellen in bereik Y4:Y374 en AA4:Y374 zo aanpassen dat ik de gewenste uitkomsten krijg? Het gaat immers bij exact dezelfde rappo voor ander project wel goed.

Laatst bewerkt:
De oplossing blijkt erg simpel, de cellen plakken en dan met de F2 toets de cellen bewerken.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan