Aantal switches in een netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Berichten
125
2 vraagjes:

1) Bestaat er een maximum aantal van switches (geen hubs) die in een netwerk aan elkaar kunnen gehangen worden?
2) Hoe gebeurt de aansluiting best:
- van switch 1 naar switch 2, van switch 2 naar switch 3, enz.
- of van switch 1 naar switch 2, van switch 1 naar switch 3, enz.
 
In principe zou het niet zoveel uit hoeven te maken. Alleen wanneer je teveel computers aansluit op uiteindelijk 1 kabel dan denk ik dat het qua kwaliteit en snelheid er niet echt op vooruitgaat :p.

Ik bedoel maar:

Als je een switch hebt en daar sluit je 4 computers aan, en op die 4 computers sluit je op elke ook weer 4 computers aan via een switch dan heb je 4 + (4*4) = 20 computers op 1 kabel lopen.
 
Alles heeft een maximum.
Volgens mij vervalt de 5-4-3 regel hier..

WIKI/CISCO zei:
The Ethernet IEEE 802.3 standard created the 5-4-3 rule. It was created in the age of 10Base2 and 10BaseT when network switches were expensive such that repeaters were useful. It states that five network segments can be joined using four repeaters and containing three segments that contain user connections. The purpose of the rule is to manage the amount of latency on a Local area network LAN.

This rule does not apply to switched networks, as they store and forward (buffer) data before transmitting it.

Een swith is eigenlijk een slimme repeater/hub.

In principe zou het niet zoveel uit hoeven te maken. Alleen wanneer je teveel computers aansluit op uiteindelijk 1 kabel dan denk ik dat het qua kwaliteit en snelheid er niet echt op vooruitgaat
Mja.. Door de switch gaan ze niet met elkaar botsen. Als je er een glasvezeltje/gigabit kabeltje tussen legt moet je in principe hier niet zoveel van marken. Zeker niet met gewoon internet. Een beetje internetverbinding is 5 MBIT en een beetje LAN lijn is tegenwoordig 100 MBIT.
Wat ben je van plan dan?
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan ook weer waar... Maar dat hangt dus allemaal af van het grootte van het netwerk dat Goliath wil bewerkstelligen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan