• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal tellen en afwijkende naam meetellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrix01

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2013
Voor de duidelijkheid heb ik voor deze vraag een bijlage toegevoegd. Eerst even een uitleg wat er te zien is.
In kolom A staan de namen die aan verandering onderhevig zijn. In kolom B staat nu een "aantal.als" formule die telt hoe vaak dezelfde waarde in kolom A voorkomt. En in kolom C worden deze aantallen in letters omgezet (niet echt van belang bij deze vraag).
Wat ik graag zou willen is dat bij letter "a" ook "a1" bij het optellen wordt meegenomen in kolom B. In dat geval zou cel B1 dus 1 moeten aangeven, cel B4 een 2 en cel B7 een 3. Het is de bedoeling dat dit alleen gebeurd bij cellen die "a" en "a1" bevatten. Is dit mogelijk?

Bijlagen

Deze maar geldt niet voor de b:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($A$1:$A$10;"*a*")>1;AANTAL.ALS($A$1:A1;"*a*");" ")

Cobbe: Ik heb je formule in de bijlage erbij gezet (kolom D), maar deze geeft niet het resulaat dat ik wilde (deze heb ik er nu bijgezet in kolom E).:confused:

Bijlagen

Ik had er hetvolgende van gemaakt, zie bijlage.
Met dezelfde opmerking als jempi10: heb de indruk dat uw gegevens in kolom E niet juist zijn.

Bijlagen

Top. Het werkt.
Ik was denk ik bij het maken van het 2e voorbeeld niet helemaal wakker meer :rolleyes: Mijn excuus...
Bedankt in ieder geval voor de oplossing!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan