• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal tellen tussen een bepaalde datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter JaCop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik deze eens in H2 en sleep zover als nodig:

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$100=$G2)*(MAAND($C$2:$C$100)=KOLOM()-7))

Ok bedankt, dit is wat ik nodig heb.

Hoe kan ik nu de maanden aanpassen naar de juiste maand?

Als je die formule nu eens uit zou pluizen dan zag je dat deze formule dient voor alle maanden en dat deze zich automatisch aanpast aan de maand boven de kolom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik gezien, het probleem is echter dat ik de gegevens selecteer op een ander tabblad en dat wanneer ik deze formule gewoon kopieer hij de gegevens die worden ingegeven automatisch in maand 7 zet. In de formule staat -7 naast maand.

Ik heb even een aanpassing gedaan aan het voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet bij mij.

Als ik het doe in een ander tabblad dan werkt het niet.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Als ik bijvoorbeeld in mijn bestand iets ingeef voor de maand mei: vb. 13/05/2014 dan verschijnt dit niet in de lijst.

Laatst bewerkt:
Dus heb je gekeken en niet gezien.:)
Code:
=SOMPRODUCT((Gegevens!$A$2:$A$13=$A2)*(MAAND(Gegevens!$C$2:$C$13)=KOLOM()-[COLOR="#FF0000"][/COLOR][B]1[/B]))

Kolom() geeft een cijfer weer nl het kolomnummer waarin de formule staat.
Vermits de formule in kolom B(2) staat geeft Kolom() --> 2
Je zoekt de maand Januari (1) dus wordt het kolom()-1 --> 1

Snappy? simpel hé

Bedankt voor de moeite, maar ik snap het echt niet. Waarom verschijnt iets dat ik op datum maand Februari zet niet in de lijst bij februari.

Moet je de haakjes naast Kolom open laten staan of niet?

Wanneer ik de formule aanpas naar een andere maand vb. 2 (februari) ipv 1 wordt de formule dus: =SOMPRODUCT((Gegevens!$A$2:$A$13=$A2)*(MAAND(Gegevens!$C$2:$C$13)=KOLOM()-2)) om alles te tellen van de maand februari.

Ik heb even het voorbeeld genomen dat ik in de praktijk heb. Zoals je kan zien zijn de tellingen die worden uitgevoerd niet correct. Ik heb dit aangeduid op de pagina.

Sorry, normaal heb ik niet echt een probleem met excel maar het lukt me niet echt om dit te snappen.

Bekijk bijlage Voorbeeld verkeerd.xlsx

Het klopt precies, er zijn wel degelijk 9 items(levertermijn) in november (controle door filter)

Heb het toegelicht in het bestand.

PS: Heb je misschien de berekening op handmatig, staan omdat je een toevoeging niet direct ziet verschijnen?

Bijlagen

Ok, nu blijkt het te werken.

Het was iets raar gisteren. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan