• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal unieke producten per klant berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sara30

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Hallo,
Ik heb een lijst met klantnummers en producten die ze hebben gekocht (met productnummers). Elke klant heeft van een product meerdere exemplaren (items) gekocht. Elk item van het product heeft een eigen regel. Nu wil ik graag berekenen hoeveel verschillende producten (dus niet items) mijn klanten hebben gekocht.
In de bijlage Bekijk bijlage Voorbeeld unieke producten per klant.xlsx een voorbeeld van de input en output die ik graag wil hebben. Wie kan mij vertellen welke formule ik moet gebruiken?

Alvast veel dank!

Of deze?

Bijlagen

Dank voor jullie goede reacties. De eerste methode werkt, dank Cobbe.
De tweede oplossing van Harry zou ik echter mooier vinden, want dan hoef ik geen aanpassingen in mijn databestand door te voeren. Maar het lukt mij niet om de formule toe te passen op de codes waar ik mee werk. Beste Harry, zou je misschien naar deze bijlage Bekijk bijlage unieke_uitgebreid.xlsx willen kijken? Misschien weet jij of de formule aangepast moet worden voor mijn klant- en productcodes.

Veel dank vast!
Sara

Nogthans is mijn formule niet korrekt.
Maar de formule van Harry werkt niet met tekst.
Dus ben je er nog niet hé.

Cobbe

Bedankt allemaal! Zo kom ik er prima uit, heel erg fijn.

Groet,
Sara

Sara,

Fijn dat je er verder uit kunt komen.
Wil je ons dan nog even helpen door de vraag op opgelost/afgehandeld te zetten?
(bij de 1e vraag in de topic)

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan