• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal unieke waarden per datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter p4r3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

p4r3

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Goedemorgen,

Ik zit met de volgende vraag:

In het voorbeeldbestandje staan twee kolommen; Datum en Profiel. Ik zou graag per datum het aantal verschillende profielen willen weten. Op 01-12-17 zijn bijvoorbeeld de profielen 7731, 7701, 7731P en 7701P voorgekomen. Ik wil hier dus in f4 middels een formule de uitkomst 4 zien.

Zelf kom ik er niet geheel uit welke geneste functie ik hier nodig heb.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Dit begint er inderdaad op te lijken, echter geeft hij nu de verschillende profielsoorten per datum weer, en nog niet de uitkomst van 4.

Wanneer ik de kolom profiel in het draaitabelveld 'waarden' plaats, en de uitkomst op aantal zet, krijg ik het totaal aantal keer dat het profiel voorkomt. Dat zou betekenen dat ik telkens de duplicaten moet verwijderen. Ik heb liever dat dit automatisch wordt berekend.

ook met een draaitabelletje en een hulpkolommetje.
Wil je "lege profielen" niet meetellen, dan moet de formule in de hulpkolom aangepast worden, bv.
Code:
=ALS(LENGTE(B2);1/AANTALLEN.ALS($A$2:$A$195;A2;$B$2:$B$195;B2);0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan