Kishapawpad
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 jun 2015
- Berichten
- 38
Beste Excel guru's,
Voor ons bedrijf hou ik een gewerkte uren lijst bij in Excel. De tijden voer ik in en vervolgens reken ik het aantal uur uit wat ze gewerkt hebben, en ik verdeel de uren in verschillende toeslag percentages, en ik hou een half uur pauze in als de dienst langer dan 5.5 uur is. Omdat de lijsten steeds groter worden en ik geen fouten wil maken, zou ik dit heel graag in een formule willen laten zetten.
Ik heb van alles geprobeerd en kom steeds iets verder, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Zo ziet mijn excel tabel eruit:
[table="width: 500, class: grid, align: center"]
[tr]
[td]NAAM[/td]
[td]DATUM[/td]
[td]BEGIN[/td]
[td]EIND[/td]
[td]100% uren[/td]
[td]115% uren[/td]
[td]130% uren[/td]
[td]145% uren[/td]
[td]200% uren[/td]
[/tr]
[tr]
1[td]Pietje[/td]
[td]20/4 Woe[/td]
[td]7:00[/td]
[td]13:30[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
2[td]Jantje[/td]
[td]20/4 Woe[/td]
[td]18:45[/td]
[td]4:00[/td]
[td]0,25[/td]
[td]8,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
3[td]Bart[/td]
[td]22/4 Vri[/td]
[td]16:00[/td]
[td]20:30[/td]
[td]3[/td]
[td][/td]
[td]1,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
4[td]Loes[/td]
[td]23/4 Zat[/td]
[td]12:00[/td]
[td]19:00[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td]5,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
5[td]Lisa[/td]
[td]24/4 Zon[/td]
[td]19:00[/td]
[td]4:00[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td]8,5[/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
De bedoeling is dus dat die laatste 5 kolommen automatisch worden ingevoerd als ik de begin en eindtijden ingevoerd heb.
De volgende regels zijn van toepassing op de toeslaguren:
Maandag t/m Vrijdag 7:00 tot 19:00 is 100%.
Maandag t/m Donderdag 19:00 tot 7:00 is 115%.
Vrijdag na 19:00 tot Zaterdag 24:00 is 130%.
Zondag 0:00 tot Maandag 7:00 is 145%.
Feestdagen 200%. (Deze voer ik evt handmatig in of ik maak een feestdagen tabel met data.)
Is een dienst langer dan 5,5 uur, moet er een half uur pauze ingehouden worden. (Dit doe ik meestal gewoon in de cel waar de de meeste uren in staan)
Als jullie me in de richting van een goede formule zouden kunnen helpen of aangeven dat dit gewoonweg niet mogelijk is, zou ik dat zeer waarderen! Het hoeft niet perfect, maar ik wil zoveel mogelijk menselijke fouten vermijden.
Ps.: Hier bijgevoegd een voorbeeld excel bestand.
Bekijk bijlage helpmij.xlsx
Voor ons bedrijf hou ik een gewerkte uren lijst bij in Excel. De tijden voer ik in en vervolgens reken ik het aantal uur uit wat ze gewerkt hebben, en ik verdeel de uren in verschillende toeslag percentages, en ik hou een half uur pauze in als de dienst langer dan 5.5 uur is. Omdat de lijsten steeds groter worden en ik geen fouten wil maken, zou ik dit heel graag in een formule willen laten zetten.
Ik heb van alles geprobeerd en kom steeds iets verder, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Zo ziet mijn excel tabel eruit:
[table="width: 500, class: grid, align: center"]
[tr]
[td]NAAM[/td]
[td]DATUM[/td]
[td]BEGIN[/td]
[td]EIND[/td]
[td]100% uren[/td]
[td]115% uren[/td]
[td]130% uren[/td]
[td]145% uren[/td]
[td]200% uren[/td]
[/tr]
[tr]
1[td]Pietje[/td]
[td]20/4 Woe[/td]
[td]7:00[/td]
[td]13:30[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
2[td]Jantje[/td]
[td]20/4 Woe[/td]
[td]18:45[/td]
[td]4:00[/td]
[td]0,25[/td]
[td]8,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
3[td]Bart[/td]
[td]22/4 Vri[/td]
[td]16:00[/td]
[td]20:30[/td]
[td]3[/td]
[td][/td]
[td]1,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
4[td]Loes[/td]
[td]23/4 Zat[/td]
[td]12:00[/td]
[td]19:00[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td]5,5[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
5[td]Lisa[/td]
[td]24/4 Zon[/td]
[td]19:00[/td]
[td]4:00[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td]8,5[/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
De bedoeling is dus dat die laatste 5 kolommen automatisch worden ingevoerd als ik de begin en eindtijden ingevoerd heb.
De volgende regels zijn van toepassing op de toeslaguren:
Maandag t/m Vrijdag 7:00 tot 19:00 is 100%.
Maandag t/m Donderdag 19:00 tot 7:00 is 115%.
Vrijdag na 19:00 tot Zaterdag 24:00 is 130%.
Zondag 0:00 tot Maandag 7:00 is 145%.
Feestdagen 200%. (Deze voer ik evt handmatig in of ik maak een feestdagen tabel met data.)
Is een dienst langer dan 5,5 uur, moet er een half uur pauze ingehouden worden. (Dit doe ik meestal gewoon in de cel waar de de meeste uren in staan)
Als jullie me in de richting van een goede formule zouden kunnen helpen of aangeven dat dit gewoonweg niet mogelijk is, zou ik dat zeer waarderen! Het hoeft niet perfect, maar ik wil zoveel mogelijk menselijke fouten vermijden.
Ps.: Hier bijgevoegd een voorbeeld excel bestand.
Bekijk bijlage helpmij.xlsx
Laatst bewerkt: