• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal uren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sameer

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Dag allemaal

Ik heb een bestaande uurrooster maar ik wil excel automatisch laten berekenen hoeveel uren iemand ingepland is voor deze maand. Maar wat het moeilijk maakt is dat er 3 verschillende waarden ingegeven kunnen worden met telkens verschillend aantal uren. Deze verschillende waarden zijn: N(nacht 12uren shift),Flex (7,36uur) of een getal (9, 12 of 14 = 10uren shift).
Dus ik wil eerst berekenen hoeveel keer een waarde voorkomt in het bereik en dan vermenigvuldigen met bijpassend getal (10, 12 of 7,36)
Hoe doe ik het best? Moet ik het eerst alle 3 waarden apart opzoeken of kan het in één keer??

alvast bedankt
Sameer

Je kan al eens beginnen met het bestand te posten zoals je nu al hebt, dan komen we er wel uit.

Ik heb een en ander uitgewerkt in uw bestand, zal wel niet helemaal kloppen met de uren maar dat zie je zelf wel
aan te passen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan