• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal uren tussen verschillende datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Avd,

wie kan mij op weg zetten met het volgende probleem?
Ik had graag het aantal uren geweten tussen een aantal datums.
Ik wou de functie " integer" gebruiken maar dat is niet echt wat ik zoek.Omdat men daar de datum en tijd ingeeft in dezelfde rij en dan krijg je het aantal uren en niet het juiste uur en min. (of ik doe iets verkeerd). BV: 09/06/07 10:30 - 10/06/07 15:30 is 28 uur. Maar verander ik de tijd naar 10:28 en 15:05 blijft dat 28 :confused: Kan ik dat niet anders oplossen? bv dat ik via een kalender waar de datums reeds opstaan dat enkel de uren moeten ingevuld worden? En dan ben ik bij de volgende vraag : stel ik werk op vrijdag 06/07 van 6:15 tot 15:43 en begin pas te werken op maandag 09/06 om 7:00 wat zijn het aantal uren tussen vrijdag 15:43 en maandag 07:00 ?

Alvast bedankt.
PS : Ik kan wel geen vb meegeven omdat ik zelf nog niet goed weet hoe ik het ga opmaken.

Beste TheWendigo ;)

Zorg ervoor dat de celeigenschappen juist zijn ingesteld.
Vb. 09/06/07 10:30 zet dit in celeigenschappen op speciaal dan op d/mm/jjjj u:mm
Het verschil van datums zet je in celeigenschappen op speciaal dan op :mm:ss

Zie bijgevoegd bestandje voor duidelijkheid. :thumb:

Groetjes Danny :D

Bijlagen

Beste TheWendigo ;)

Zorg ervoor dat de celeigenschappen juist zijn ingesteld.
Vb. 09/06/07 10:30 zet dit in celeigenschappen op speciaal dan op d/mm/jjjj u:mm
Het verschil van datums zet je in celeigenschappen op speciaal dan op :mm:ss

Zie bijgevoegd bestandje voor duidelijkheid. :thumb:

Groetjes Danny :D

Eerst wil ik je danken voor je bijdrage :
Dit is wat ik wou maar is een beetje omslachtig . Wat bedoel ik daarmee? Bestaat er geen mogelijkheid om de datums in een andere rij te zetten? bv : 6/07/07 in B4 en de tijd in B5? En dan het verschil te weten?

Hoi

zie bijlage

Wigi

Eerst wil ik je danken voor je bijdrage :
Dit is wat ik wou maar is een beetje omslachtig . Wat bedoel ik daarmee? Bestaat er geen mogelijkheid om de datums in een andere rij te zetten? bv : 6/07/07 in B4 en de tijd in B5? En dan het verschil te weten?

Avd,

Ik ben aan de slag gegaan met jullie vb maar het komt niet goed uit met dat wat ik graag zou willen.Ik heb er een vb bij gedaan hoe het er ongeveer zou kunnen uit zien en een beetje uitleg erbij.

Hopelijk wordt het zo duidelijk wat ik wil bereiken.

dank u

Bijlagen

Zet je bestand om in een versie 2003 zodat je veel meer helpers bereikt.

ik zou eerst eens nadenken over een andere layout. zoals het er nu uitziet, is het niet te lezen.

steven

ik zou eerst eens nadenken over een andere layout. zoals het er nu uitziet, is het niet te lezen.

steven
bedankt om te reageren. De layout is van ondergeschikt belang. Het kan zijn dat die nog 10 x gaat veranderen waar het mij voor den ogenblik om draaid is de eventuele formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan