• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal velden tellen op basis van meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjover

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Ik heb voor mijn werk een excel sheet met daarin (onder andere) 2 kolommen. De ene is correct/incorrect, de 2e is type A of B.

Ik wil deze allemaal apart optellen op onderstaande manier, als meetresultaat.

Aantal type A correct
Aantal type A Incorrect
Aantal type B correct
Aantal type B Incorrect.

Ik kom alleen niet verder, ik kan in excel alleen voorwaarden vinden met getallen, niet met text.
Het is geen optie de text te vervangen door getallen (0/1) of een boolean (true/false)

Weet iemand een formule die mij deze gegevens wel laat optellen op bovenstaande manier?

Alle suggesties zijn welkom.

Hallo Sjover,

Je zou het eens kunnen proberen met

Code:
=somproduct((typebereik="Type A")*(meetbereik="correct"))

ik heb nog een extra vraag.
er wordt nog in de spreadhseet gewerkt, maar nu pakt bovenstaande formule de gegevens die er later bij gezet worden er niet bij.

Enige suggesties doe dit het beste op te lossen, of gewoon wachten tot de spreadsheet klaar is en dan de formule er pas in zetten?

Hallo Peter,

Je kunt dat doen, maar ook een mogelijkheid is om de 3 bereiken te benoemen en dynamisch te maken. Je vult dan de bereiknamen in de formule in en je kunt dan op ieder moment het resultaat zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan