aantal vraagjes aansluiten TV op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hann3s

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Hallo,

Ik wil een TV kopen, namelijk de LG 47LM640S. Ik heb een paar vraagjes over het aansluiten hiervan. Ik heb veel op internet gezocht maar toch zijn er nog wat dingen onduidelijk.

Vraag 1:
Dit is een 3D tv en ik heb begrepen dat als ik ook daadwerkelijk 3D wil gamen of films kijken via mijn PC, dat ik dan een HDMI 1.4a aansluiting moet hebben op zowel mijn videokaart als op mijn TV (ook zodat het geluid van mijn TV via de het HDMI ARC wordt afgespeeld via mijn PC door mijn 5.1 geluidssysteem).

Ik heb op internet niet kunnen vinden of deze TV ook een HDMI 1.4a aansluiting heeft, weet iemand dat? En als dit allemaal ondersteunt is en ik heb een Nvidia grafische kaart, dan MOET ik 'NVIDIA 3DTV' Play downloaden zodat games en blluray in 3D worden gespeeld?

Vraag 2:
Bovendien heb ik gezien dat de videokaart die ik op het oog heb, ook HDCP heeft. Ik heb het een en ander hier over gelezen, maar wat betekent dit precies? Illegaal gedownloade games of films kunnen niet in het Full HD formaat worden afgespeeld, doordat HDCP deze illegale versie herkent en niet ondersteunt?

Vraag 3:
Als ik op een Playstation 3 (aangesloten via HDMI op de TV) ga gamen, gaat het geluid van deze game dan ook via de HDMI kabel die in verbinding staat met mijn PC? Zodat ik ook 5.1 geluid heb als ik game op Playstation 3?

Alvast bedankt!
Hann3s

1)- Deze TV heeft wel 4x HDMI / en zelfs ook Geïntegreerde internetmogelijkheden, ... standaard is ook altijd dat je op deze nieuwe gelijk HDMI 1.4 aansluiten kan ..:thumb:
5.1 geluid ALS je wil horen moet je ook 5.1 boxen op je TV aangesloten hebben ..:) ( Home cinema set ? :D )

2)- HDCP is GEEN kopieer beveiliging. HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) moet ervoor waken dat er licentie geld is betaald over alle apparatuur die in gebruik is om vervolgens HD video te kunnen afspelen.
Dus: media > speler/VGA > beeldscherm

3)- Hetzelfde antwoord is zoals bij vraag 1 ....

LG 47LM640S

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord! Maar het is dus niet mogelijk om bij de tv in te stellen dat al het geluid via de PC loopt? Dus dat als je dan op de PS3 speelt dat het geluid ook vanuit de tv via de PC over het geluidssysteem gaat? Scheelt me paar 100 euro voor home cinema set :p want ik heb al.5.1 maar die kan volgens mij alleen op pc aangesloten

Laatst bewerkt:
Maar het is dus niet mogelijk om bij de tv in te stellen dat al het geluid via de PC loopt? Dus dat als je dan op de PS3 speelt dat het geluid ook vanuit de tv via de PC over het geluidssysteem gaat? Scheelt me paar 100 euro voor home cinema set want ik heb al.5.1 maar die kan volgens mij alleen op pc aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan