Aantal vraagjes over speakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno890

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo (ehm frankwannet ik zie hier berichten die helemaal niet met een aanhef beginnen dus waarom gewine over ohai en dat dat geen goede aanhef zou zijn...)

Ik heb bij de mediamarkt een 5.1 speakerset gekocht, en ik vraag me wat dingentjes af.

-De subwoofer moet toch altijd op de grond staan voor het beste geluid?
-Wat kan ik beter doen om het beste geluid te krijgen, pc volume laag en speaker volume hoog of, pc volume hoog en speaker volume laag? Of maakt dit niet uit :x
-En wat is de beste manier om boksen op te hangen? Want er zitten altijd van die gaten in de achterkant ik weet niet of dat daarvoor gemaakt is want ik ben een nub in die geluid dingen :)

Thanks Menno.

Laatst bewerkt:
Het beste kan je het pc-volume hoog zetten en dan het versterker-volume laag. Anders gaat de geluidskwaliteit omlaag, doordat je een zwak signaal ver moet versterken.
Ik weet niet wat voor gaten erin zitten (boven 2, onder 2 of 1 gat), anders kan je het beste gewoon een paar klep-/kogelscharnieren of kogelstiftpaumellen/kruisgeheng halen, zodat je het geheel ook kan draaien.

Thx voor je reactie, maar is het waar dat je Sub-Woofer op de grond moet staan voor het beste resultaat?

En hoe moet je dan die scharnieren vastmaken aan je boxen?

Greetz

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk het wel, dan geeft hij een deel van de trillingen door aan de vloer, en de ruimte onder de woofer gebruikt hij dan ook als klankkast. Hoe je ze moet vastmaken verschilt per box. Zit er 1 gat aan de achterkant,2, 3 of 4?

[smallimg]http://www.uploadffs.nl/images/JWF8Y.jpg[/smallimg]
1tje dus :x

[strike]Haha cola cherry :$[/strike]

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh lol volgens mij is dat ding helemaal boven om in een schroefje te schuiven ofniet :$ XD

Jep, dat is om 1 schroef in te schuiven. Je zou daar een scharnier achter kunnen zetten en dan die met een boutje vastzetten.

Ik zou dan wel kiezen voor een bout met een platte kop, het ziet er namelijk niet uit alsof er veel ruimte tussen zit.

De kop. Als
l_1010030048.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan