• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal vraagtekens tellen in kolom links van huidige cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Overvalued

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2017
Goedemiddag,

Momenteel probeer ik binnen één specifieke cel het aantal vraagtekens te tellen. Dit om een standaard fout gemakkelijk zichtbaar te krijgen in ons .csv bestand.
Mijn kennis is nogal beperkt dus met COUNT en IF statements kom ik er niet helemaal uit.

Voorbeeld

Cel A2 bevat de tekst: value1? value2? value3?

Ik zou dan graag een code willen creëren die ik in cel B2 kan plaatsen om het aantal vraagtekens in Cel A2 als nummer weer te geven.
(code moet wel doortrekbaar zijn / verplaatsbaar)

De waarde in cel B2 zou in dit voorbeeld dan 3 worden.

Hopelijk kan iemand mij hiermee op weg helpen.

Groeten Niek

Bv
Code:
=LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"?";""))

Code:
=LEN(A2)-LEN(SUBSTITUTE(A2;"?";""))
Probeer het hier eens mee

De formule van VenA is de nederlandse formule en jij gebruikt een engelse versie van excel vandaar de foutmelding.

De formule van popipipo werkt in jouw voorbeeldbestand prima! Ik denk dat je een spatie hebt zitten tussen de laatste 2 aanhalingstekens (" " ipv "")

Geen problemen hier.

PS Als je een ENGELSTALIGE versie van Excel hebt moet je geen NEDERLANDSTALIGE functies proberen in te voeren...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan