Aantal vragen: hidden files/password list/partities/bootable floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hallo,

Ik heb een aantal vragen:

1. Wat zijn hidden files en folder en waar kan ik die vinden?

2. Ik kreeg laatst de vraag bij het invoeren van een paswoord op een internetsite of ik mijn paswoord wilde bewaren in een paswoord lijst. Waar kan ik dit paswoord binnen windows XP professional terug vinden?

3. Hoe kan ik partities op mijn harde schijf vanuit windows XP professional formateren?

4. . Op de website http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm heb ik een bootable floppy disk gemaakt, maar het lukt me niet om het op te starten door simpelweg de computer aan te zetten. Weet iemand hoe ik de floppy disk op kan starten?

Ik hoor het heel erg graag.

Groetjs, Leonie
 
1. my computer openen => extra => mapoptions => show hidden files aanvinken

2. geen flauw idee. zoek eens in de register

3. my computer openen => rechterklik op de schijf die je wilt formatteren => format

4. wanneer je in BIOS bent op DEL drukken (paar keer) dan ff zoeken naar 1e BOOT-OPTION deze veranderen naar FLOPPY
 
Je hebt twee keer je vraag gesteld. Niet erg netjes, één van je posts zal waarschijnlijk gelockt of verwijderd worden.

1: Hidden files en folders zijn, je raad het al, verstopte bestanden en mappen. Je kunt ze vinden door in een map op Extra>Mapopties>Weergave te klikken en onderaan de lijst 'Verborgen mappen en bestanden weergeven' aan te vinken

2: Er wordt bedoeld dat het paswoord automatisch gebruikt wordt om in te loggen. Zo hoef jij het paswoord niet telkens in te voeren. Dat betekent overigens niet dat je het paswoord gewoon kan vergeten.

3: Een klik met de rechtermuisknop op de harde schijf, formateren, klaar. Dat kan overigens alleen bij een partitie waar GEEN Windows op staat. Wil je je Windows partitie formateren, dan moet je het met de Windows CD doen.

4. Floppy disks bij Windows XP worden volgens mij niet meer gebruikt. Doe de CD van Windows erin, die start wel automatisch op. (probeer ook even die methode die boven is beschreven, ik ben gewoon helemaal in de ban van de Windows CD):eek:
 
Laatst bewerkt:
Welke vraag heb ik twee keer gesteld en waar dan?

Sorry als ik dat gedaan heb, maar ik weet niet precies wat je bedoelt.

Bedankt in ieder geval voor alle antwoorden.

Heb ik nog eff een vraagje naar aanleiding van je antwoord op vraag 2.

Wie onthoudt nou mijn paswoord de server van degene die de website beheert, of mijn computer?

Verder heb ik nog een vraagje:

Is het mogelijk om verschillende partities die ik tijdens het opzetten van mijn besturingssysteem heb gemaakt later weer ongedaan maken als het besturingssysteem is geinstalleerd? M.a.w. kan ik gemaakte partities bv :C en :D weer samenvoegen tot alleen :C als het besturingssysteem is geinstalleerd?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes, Leonie
 
Sorry de smiley in het voorgaande bericht moet een D zijn met een dubbele punt ervoor, maar dat wordt gezien als een smiley. :D

Groetjs, Leonie
 
Je hebt ook een knopje "bewerk"

Anyway, even van het forumtechnische gedoe af:


1. Waarom wil je precies de verborgen bestanden zien?

2. Wat wil je er precies mee doen? Verwijderen of? Voor een ander resultaat zijn andere methoden.

3. Rechtsklikken, formatteren.

4. Hoezo niet? Staat in je bios wel ingesteld dat je vanaf flop kunt starten?
 
Hi,

Ik wilde graag weten wat verborgen bestanden zijn en waar ik die zou kunnen vinden, omdat ik af en toe de vermelding krijg dat folders verborgen bestanden bevatten en vroeg ik me dus af, wat dat waren en waar ik ze kon vinden. Puur uit nieuwsgierigheid dus.

Verder stond mijn bios idd niet op floppy.

Zou ik verder nog graag weten of het mogelijk is om verschillende partities die ik tijdens het opzetten van mijn besturingssysteem heb gemaakt later weer ongedaan maken als het besturingssysteem is geinstalleerd? M.a.w. kan ik gemaakte partities bv C en D weer samenvoegen tot alleen C als het besturingssysteem is geinstalleerd?

Thankx.

Groetjes, Leonie.
 
M.a.w. kan ik gemaakte partities bv C en D weer samenvoegen tot alleen C als het besturingssysteem is geinstalleerd?

Dat is mogelijk... Het nut ontgaat mij alleen.
 
Geplaatst door goudvis123
Hi,
Ik wilde graag weten wat verborgen bestanden zijn en waar ik die zou kunnen vinden, omdat ik af en toe de vermelding krijg dat folders verborgen bestanden bevatten en vroeg ik me dus af, wat dat waren en waar ik ze kon vinden. Puur uit nieuwsgierigheid dus.

Zijn bestanden nog verborgen als je ze kan vinden?... hmmmz

Verborgen staan in de map waarbij je die melding krijgt

Geplaatst door goudvis123
Zou ik verder nog graag weten of het mogelijk is om verschillende partities die ik tijdens het opzetten van mijn besturingssysteem heb gemaakt later weer ongedaan maken als het besturingssysteem is geinstalleerd? M.a.w. kan ik gemaakte partities bv C en D weer samenvoegen tot alleen C als het besturingssysteem is geinstalleerd?

Jah dat is mogelijk maar je moet met een aantal zaken rekening houden.

1 Windows zelf kan het niet. je hebt hiervoor een apart programma nodig (bijvoorbeeld partition magic)

2 Als je programma's op de D: schijf hebt geinstalleerd is de kans groot dat na de samenvoeging de programma's niet meer correct werken.
 
Quote Ellesar:

Zijn bestanden nog verborgen als je ze kan vinden?... hmmmz

Verborgen staan in de map waarbij je die melding krijgt .

Antwoord:
Ja dan zijn ze nog verborgen, want ik kan ze niet zien en heb dus geen flauw idee over welke bestanden het gaat, maar dat is nu dus opgelost, want ik heb het uitgezet. Vraag me wel nog steeds af waarom sommige bestanden verborgen worden weergegeven eh dus eigenlijk niet worden weergegeven. :D

Quote XP_PC:
Dat is mogelijk... Het nut ontgaat mij alleen.

Antwoord:
Tja wat ik had gedaan was:
2 partities gemaakt. C en D
Op C had ik windows XP geinstalleerd en daarmee was de partitie vol.
Op D wilde ik alle andere programma's en bestanden zetten, maar dat ging dus niet, omdat ik steeds de vermelding kreeg dat ik te weinig harde schijf ruimte op C had. Ik denk omdat er delen van de programma's toch ook op C moesten worden geplaatst.
Dus, ik heb mijn hele harde schijf opnieuw geformateerd en dit keer maar een partitie gemaakt, zodat er wel genoeg ruimte zou zijn.

Heb ik nog wat vragen.
Kan ik nu (nadat alles is geinstalleerd) nog een partitie aanmaken?

Zou ook nog heel graag antwoord krijgen op mijn vraag over de paswoorden die in een paswoord lijst worden gezet als je meerdere malen dezelfde internetsite bezoekt waarbij je een wachtwoord nodig hebt.

Onthoudt mijn computer dit paswoord?
Zoja waar zet hij dit dan neer?

Of onthoudt de server van degene van de website mijn opgegeven paswoord?
Zoja hoe gaat dat dan in zijn werk? Wordt mijn Ip adres door de server herkent en wordt daar dan mijn paswoord aan gekoppeld?

Ik hoor het graag en alvast weer hartstikke bedankt!

Groetjes, Leonie
 
Heb ik nog wat vragen.
Kan ik nu (nadat alles is geinstalleerd) nog een partitie aanmaken?

Ja maar je hebt hier een apart programma (zoals Partition Magic) voor nodig.
 
Zou ook nog heel graag antwoord krijgen op mijn vraag over de paswoorden die in een paswoord lijst worden gezet als je meerdere malen dezelfde internetsite bezoekt waarbij je een wachtwoord nodig hebt.

Onthoudt mijn computer dit paswoord?
Zoja waar zet hij dit dan neer?

Of onthoudt de server van degene van de website mijn opgegeven paswoord?
Zoja hoe gaat dat dan in zijn werk? Wordt mijn Ip adres door de server herkent en wordt daar dan mijn paswoord aan gekoppeld?

Er wordt bedoeld dat het paswoord automatisch gebruikt wordt om in te loggen. Zo hoef jij het paswoord niet telkens in te voeren. Dat betekent overigens niet dat je het paswoord gewoon kan vergeten.

Je computer onthoudt het paswoord, maar niet op plaatsen zoals het register of in een normaal bestand, omdat deze wachtwoorden niet bedoeld zijn voor bijv. hackers. Ik weet het niet precies, maar volgens mij worden ze encrypt (zoiets als versleuteld) en dan in een bestandje gezet. Ik weet niet waar zo'n bestand te vinden is, en OF het wel te vinden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan