aantal vragen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
heej,

ik werk in vb2005 aan een soort spel:thumb:
nou ja zal je zeggen leuk voor je:p
maar een aantal problemen...

ten eerst: ik heb een grote afbeelding en daar over heen op een stuk zit een button waar je op klikt. maar nu is het zo dat het stuk afbeelding achter de button verloren gaat:confused: hoe kan ik zorgen dat de achtergrond van de button dat stukje van de afbeelding wordt? of kan je het ook anders doen?

ten tweede: ik heb een label die begint bij "0" daar staat die op;) maar er moet 60 bij komen in een uur!!! dus dat die na een uur op 60 staat en dus per minuut eentje oploopt!

ten derde: men kan namen voor tegenstanders invoeren die alleen op die form... wordt gewijzigt dus als ze naar een ander form gaan en weer naar deze zijn de namen weg:( de namen worden gewijzigt door op een button te klikken hoe kan ik zorgen dat hij ze voor altijd onthoud tot dat je ze weer wijzigt?

meer hoef ik niet te weten:p
als ik dit weet, weet ik ook nog meer antwoorden op vragen!
als je reageert zet er wel even bij op welke vraag:thumb:

:thumb:

Tis nu al een poos later, maar heb je de code nog nodig?

Greetz,,

Op vraag 2 even.

Maak 1 Label en 1 Timer aan en verander de naam NIET. Vul deze code in en per minuut wordt er 1 bij geteld. Succes ermee!

Grtz, Ronald.

Code:
Private Sub Form_Load()
Timer1.Interval = 60000
Label1.Caption = "0"
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
Label1.Caption = Label1.Caption + 1
End Sub

Vraag 3 snap ik niet helemaal, zou je die iets duidelijker willen uitleggen:thumb:

Ronald.

Het woord: Caption herkent vb NIET

vraag 3:

er is een textbox waar ze iets moeten typen. En dat dat wordt opgeslagen.
en als ze weer naar dat form gaan waar de textbox in staat er nog steeds dezelfde text in staat er zijn namelijk meerdere forms.

Je wilt alleen dat het opgeslagen wordt op hetzelfde moment, of dat als je het afsluit en de .exe opnieuw start dat het er ook nog staat?

Grtz, Ronald.

je gebruikt 5.0 he... :confused: ik 6.0 misschien is het dan een andere.. Moet je even Label1. typen en dan kijken wat voor lijst er komt te staan.:thumb:

Ronald

Op vraag 1 heb ik niet echt een antwoord probeer wat te spelen met backgroud color van de button naar transparant of mischien moet je de hele foto wel als knop maken. Ik zelf heb nognooit een knop op een plaatje gedaan dus hier kan ik je niet echt mee helpen. sry

Je wilt alleen dat het opgeslagen wordt op hetzelfde moment, of dat als je het afsluit en de .exe opnieuw start dat het er ook nog staat?

Grtz, Ronald.

Allebei...

Maar hoe lossen we vraag 2 op?

Op vraag 2 even.

Maak 1 Label en 1 Timer aan en verander de naam NIET. Vul deze code in en per minuut wordt er 1 bij geteld. Succes ermee!

Grtz, Ronald.

Code:
Private Sub Form_Load()
Timer1.Interval = 60000
Label1.Caption = "0"
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
Label1.Caption = Label1.Caption + 1
End Sub

okay je hebt bij de code van RonaldGJ gezien hoe je een timer gebruikt dus vraag 2 is beantwoord.

op vraag 3 kan je 2 dingen doen.
Je kan de gegevens opslaan in my.settings die ook waneer je de exe opnieuw opstart onthouden worden. Maar je kan de gegevens ook in een variabelen doen die niet onthouden word als je je exe afsluit. Wat ook makelijker is.

als je een variabelen gebruikt die in meerdere formulieren toegankelijk is moet je niet

Dim vaarnaam as string
gebruiken maar je moet
Public varnaam as string gebruiken.

als je my.settings wilt gebruiken wat iets ingewikkelder is (maarja het is visual basic wat is daar nou ingewikkelt aan) dan kan je hier goed kijken hoe je my.settings gebruikt
http://www.codeproject.com/vb/net/appsettings2005.asp

fly3rbug

Laatst bewerkt:
je gebruikt 5.0 he... :confused: ik 6.0 misschien is het dan een andere.. Moet je even Label1. typen en dan kijken wat voor lijst er komt te staan.:thumb:

Ronald

Ronald hij gebruikt niet 5.0 of 6.0 hij gebruikt 2005 .net wat nog nieuwer is dan bijde 5.0 en 6.0
(sorry dat ik je hier op wijs wand ik hou er niet van om te zeggen dat je beter moet lezen wand er staat in zijn eerste bericht vb2005)

Fly3rbug

Hej.. Geeft niet hoor, maarja! Ik heb misschien ook wel wat aan die settings bewaren:thumb: Bedankt fly3rbug;)

Greetz.. Ronald!

Ik heb is gekeken naar die site.. en ben er uit gekomen:D !
Je moet inderdaad gewoon met SaveSetting(s) ("Iets","Iets","Iets",Text1.Text) En met GetSetting(s) ("Iets","Iets,"Iets") Werken.. SaveSetting En GetSetting moeten precies overeenkomen, bij SaveSetting moet alleen helemaal achteraan staan, wat je wilt opslaan!

Succes ermee!

Grtz Ronald!

Over die tijd is gelukt met onderwerp van mij: actie na 1 seconde van timer...

Over dat opslaan lukt het ook...

En over de button lukt het ook

In een panel zet ik het plaatje neer, in het panel teken ik een picturebox met achtergrondkleur Transparant.

Mooi zo, misschien dat ik er zelf nog is wat aan heb!:D
En ik zie wel als je weer eens vrage hebt:)

Ronald.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan