• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal waarden relatief tov andere waarden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FSlaap

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2018
Berichten
6
Hallo!

Ik ben een rooster aan het maken, en wil daarin het ziektepercentage dmv een formule meten.
Daarvoor wil ik het aantal ZK (ziek) waarden tellen en dat afzetten tegen het totaal aantal gewerkte uren. Het rooster is standaard van 7 tot 20 uur en mensen zijn alleen aan het werk als ze op een code staan die in de legenda staat. BW bijvoorbeeld telt niet mee (Buiten werktijd).
Ik wil dus het aantal waarden ZK tellen, en het aantal waarden dat in de legenda staat (en dat dan door elkaar delen)
Bijgevoegd een voorbeeld van 1 dag. Blad 1 het rooster in codes, blad 2 de legenda.
Kunnen jullie mij helpen??
Alvast mijn dank!
 

Bijlagen

  • Rooster Voorbeeld.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 27
Dank hiervoor!
Ik wil eigenlijk in 1 keer tellen op het tabblad met het rooster hoe vaak er een waarde voorkomt die in de legenda staat. En dat dan afzetten tegen het aantal keer dat de code ZK voor komt.
Hoop dat mijn vraag zo duidelijk is
 
Hoe afzetten? en waar moet het komen te staan?
 
Hoe afzetten? en waar moet het komen te staan?

Ik wil dus op het tabblad met het rooster (de tabel) alle waarden tellen die ook in de legenda (het lijstje codes) voor komen staat. Dit dan met een formule in 1 keer. Ik kan ook alle waarden uit de legenda apart opzoeken en optellen (zoals in de oplossing van KristiaanL met aantal.als) maar dan moet ik steeds als ik de legenda opletten dat ik die wijziging daar weer in meeneem.
Met afzetten bedoel ik dat ik het percentage ZK ten opzichte van het aantal codes in het rooster dat ook in de legenda staat wil berekenen.
 
zie formule in cel D1 van Blad2.
 

Bijlagen

  • Copy of Rooster Voorbeeld (KL).xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan