• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal waardes in 1 cel tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie92

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2017
Beste mensen,

Vanuit een in een database worden er standaard waardes in 1 excel cel gezet en gescheiden door een komma (,).
Dit staat er bijvoorbeeld in een cel: test1,test2,test3,test4,test5.

Ik heb twee vragen.
1) Hoe kan ik de waardes die in 1 cel staan optellen? Zodat er bv. 5 uitkomt?
2) Hoe kan ik de waardes kopieren naar allemaal aparte cellen. Dat het bv komt de staat in A1, B1,C1, D1, en E1. Het is me gelukt maar dan op een omslachtige manier, opslaan in een tekstbestand en dan importeren. Moet toch makkelijker kunnen?

Ik hoor graag van jullie!

mijn dank is groot.

1) =LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;",";""))+1 (uitgaande van je gegevens in cel A1).
Hiermee tel je de lengte van de tekst minus de lengte van de tekst zonder komma's. Dan weet je dus het aantal komma's in je tekst. Je telt er dan nog 1 bij op om het aantal verschillende waarden te krijgen.
2) Gegevens: tekst naar kolommen (scheidingsteken is dan dus de komma)

Laatst bewerkt:
Dat kan makkelijker:

- volg een basiscursus Excel
- bestudeer een basisboek Excel

Niemand wordt met een Excel-gen of VBA-gen geboren.

Laatst bewerkt:
1) =LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;",";""))+1 (uitgaande van je gegevens in cel A1).
Hiermee tel je de lengte van de tekst minus de lengte van de tekst zonder komma's. Dan weet je dus het aantal komma's in je tekst. Je telt er dan nog 1 bij op om het aantal verschillende waarden te krijgen.
2) Gegevens: tekst naar kolommen (scheidingsteken is dan dus de komma)

DANK! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan