• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal wedstrijden automatisch wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leendert1987

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Veel voorkomend in excel is wedstrijdschema's ik ben voor de competitie wat schema's aan het uitwerken.

nou heb ik, waarschijnlijk, een relatief makkelijke vraag;
(zie bestandje)

Hoe kan ik bij het invullen van de uitslag bijvoorbeeld 5-3 en 4-4. De som zo maken dat het aantal wedstrijden mee wijzigd.
Hoe kom ik nou aan het aantal wedstrijden met een formule voor bijvoorbeeld ambachtsebc 4

Alvast bedankt

Bijlagen

Beste leendert1987 ;)

Open mijn bestandje eens op deze topic

Daar staat een volledig wedstrijdschema in en uitslagen.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo,

Ik heb meerdere topics gelezen en had ook deze gezien. Maar bij mij werkt het anders.
Al deze voorbeelden gaan ervan uit dat hij automatisch uitrekent het aantal gewonnen en verloren wedstrijden die telt hij vervolgens bij elkaar op om tot het totaal aantal wedstrijden te komen.

Het einde van ons seizoen is in zicht. Iedereen moet nog 1, 2 of 3 wedstrijden spelen.
Deze wedstrijden staan uitgeschreven. Punten telt hij op dat lukt me. Maar het aantal gewonnen en verloren wedstrijden houd hij in dit schema niet bij. (huidige stand kan ik weinig aan doen)

Wij willen graag diverse statistieken uitrekenen. Bijvoorbeeld over een heel seizoen aantal punten per wedstrijd. Hierbij zijn het aantal wedstrijden dus van belang.
Dus ik vul wedstrijd a in, uitslag onbelangrijk, dan moet het aantal wedstrijden van beide teams +1 zijn. Als iedereen nog 1 wedstrijd moet is het eenvoudig door te zeggen als
die uitslag >0 = + 1 maar als ik nog 2 wedstrijden moet hoe doe ik het dan:rolleyes:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan