• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal wegschrijven naar juiste artikel

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik wil graag dat het aantal artikelen wordt weggeschreven naar een ander tabblad, en wel bij het juiste artikel wordt opgeteld! Voor de duidelijkheid heb ik een bijlage bijgevoegd met uitleg, waar het naar alle waarschijnlijkheid duidelijk wordt wat ik graag wil!

Bijlagen

Roncancio, hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga er mee aan de slag!:thumb::D

Roncancio, het werkt perfect zo!:thumb:

Ik heb het iets uitgebreid en nu ga ik nog een stapje verder. Indien Kolom D op tabblad artikenlijst namelijk 0 of kleiner is, moet er een melding komen met als mededeling dat er eerst artikelen weer moeten worden aangemaakt van het desbetreffende artikel. Ik kom hier echter niet echt uit.

Bijlagen

Roncancio, het werkt perfect zo!:thumb:

Ik heb het iets uitgebreid en nu ga ik nog een stapje verder. Indien Kolom D op tabblad artikenlijst namelijk 0 of kleiner is, moet er een melding komen met als mededeling dat er eerst artikelen weer moeten worden aangemaakt van het desbetreffende artikel. Ik kom hier echter niet echt uit.

Waar komen de getallen van de C-kolom vandaan? Moeten deze ergens opgehaald worden?
Even voor de duidelijkheid: De gegevens van B-kolom komen uit Invoerveld.
Kolom D = kolom B - kolom C.
Wat als kolom D kleiner is dan 0 maar door de invoer uit Invoerveld groter wordt dan 0. Moet er dan een melding komen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De getallen uit de C-kolom is de som van alle aantallen die bij Invoerveld worden ingevuld.

Kolom D is inderdaad Kolom B - Kolom C. En als kolom D kleiner wordt dan 0, dan moet er inderdaad een melding komen.

Ik heb het enigszins aangepast (Zie bijlage). De huidige voorraad wordt namelijk niet bij de knop automatisch opgehoogd, maar pas als er wat in productie wordt gegooid en gereed is. Maar dit is een latere stap. Hopelijk is het zo voor u duidelijk.

Met vriendelijke groet,
Jan Telgenhof Oude Koehorst

Bijlagen

Begrijp ik het goed als ik zeg dat eerst kolommen C en D van Artikelenlijst moeten worden bijgewerkt.
Vervolgens wordt gecontroleerd of het aantal in de D-kolom kleiner is dan of gelijk is aan 0. Zonodig komt er een melding.
Tenslotte wordt de B-kolom bijgewerkt.

Heb ik het zo op een rijtje?:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan had ik het toch bij het juiste eind.

- Eerst wordt de C-kolom bijgewerkt.
- Vervolgens wordt de D-kolom bijgewerkt.
- De waarde in D-kolom wordt gecontroleerd en zonodig verschijnt een melding als de waarde 0 is of minder.
- Tenslotte wordt de B-kolom bijgewerkt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio, wederom hartelijk dank voor je moeite!!:thumb:

Ik ga er weer mee aan de slag.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan