• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal werkdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
90
Ik ben op zoek naar een formule voor het volgende:

Op mijn werk hebben we bepaalde vrijgaves voor bepaalde producten. Elektra = 7e werkdag van de volgende maand, Gas G2C = laatste werkdag van de maand en Gas GXX is de 17e werkdag van de volgende maand.

Nu wil ik een formule instellen dat wanneer de vrijgave voor elektra is, ik vermeld krijg wanneer er actie ondernomen dient te worden.

In de bijlage heb ik een opzetje gemaakt met daarin de datum van uitkomst (actiedatum)
 

Bijlagen

  • Vrijgaves.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 26
...dat wanneer de vrijgave voor elektra is, ik vermeld krijg wanneer er actie ondernomen dient te worden.
Zoek je zoiets?
Code:
=ALS(AANTALLEN.ALS(Tabel1[Product];"Elektra";Tabel1[Actiedatum];VANDAAG())>0;"actie!";"")
 
Bijna

Hallo Sylvester,

Dank je wel voor je snelle reactie!

Hij is bijna goed. Alleen bij de Gas G2C moet dezelfde maand zijn. Deze is uitgezonderd van de andere cases waarbij de maand erna actie ondernomen dient te worden. Wanneer daarbij de ECH 01-12 is, dan dient er op de laatste werkdag van de maand ervoor actie ondernomen te worden, dus 30-11.
 
ik zit ook te kijken maar loopt tegen dezelfde fout aan als je bij sylvester's oplossing benoemd.
ik heb wel andere formules gebruikt.

uiteindelijk is alles wel in een formule te krijgen, maar ik vind het ook wel een onlogische in alle gevallen ligt de actiedatum na de ECH datum maar bij Gas GC2 ligt die ervoor? klopt dat wel?
ik denk ik dubbelcheck dat toch even.. voordat ik aanpassingen maak
 

Bijlagen

  • Kopie van Vrijgaves.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
aan gepast met uitleg:
in de donkergrijze cellen wordt de start datum bepaald.
 

Bijlagen

  • Vrijgaves 3.xlsx
    14 KB · Weergaven: 20
Toch even een oplossing met de uitzondering voor G2C gas.

zolang het 1 uitzondering is gaat het wel op deze manier, maar als je meer van dit soort uitzonderingen hebt in je orginele bestand dan moet het waarschijnlijk een andere oplossing worden.
 

Bijlagen

  • Kopie van Vrijgaves-1a.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 19
Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken!

@Roel: De oplossing die jij als laatste geeft, daar kan ik mee aan de slag!

De reden dat de G2C anders is, is dat dit product vooraf gefactureerd wordt en de rest achteraf. Vandaar dat daar eerder actie op ondernomen dient te worden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan