• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantalen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik beb op zoek naar een formule die aantalen kan tellen.

Voorbeeld. Ik heb een kollom met getallen. En nu wil ik weten hoe vaak in die kolom een getal boven de 15 komt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Hallo Jelleruben,

Je kunt bijv gebruikmaken van de functie AANTAL.ALS of van de functie SOMPRODUCT.

Ik zou kiezen voor Aantal.als, let wel op dat de "" plaatst anders krijg je een foutmelding.
Code:
=AANTAL.ALS(D1:D100;">=15")
succes,

Dankje voor deze formule, dit werkt goed. Alleen zou ik hem als het kan een stukje uitgebreide willen. Ik ben zelf aan het
stoeien geweest. Alleen wil het niet lukken.

Ik heb een bijlage gedaan. Op het blad 1 is er een lijst met mensen en hun punten. Nu wil ik per groep weten hoeveel mensen meer dan 15 punten heeft gehaald, en dit word dan in Blad 2 getoond.

Is daar een makkelijke formule voor? Ik kom er zelf niet echt meer uit..

Bijlagen

Jelleruben

Dat lukt met de volgende formule:

Code:
=SOMPRODUCT(--(Blad1!$B$1:$B$21=Blad2!B3)*(Blad1!$C$1:$C$21>15))

Heel erg bedankt voor de formule, ik had geen - - erin staan. Waar die voor dienen moet je me nietvragen. Maar het werkt.. toppie :thumb::thumb:

Jelleruben

De -- tekens worden gebruikt als je met tekst gaat rekenen. Anders loop je het risico op fouten.

Lijkt net of ik er veel vanaf weet maar dit heb ik vandaag geleerd van Roncancio. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan