• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen.als en een dag van de maand eruit filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneejer

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2019
Beste allemaal,

Ik ben aan het stoeien met mijn spreadsheet.
Een paar jr geleden heb ik een spreadsheet opgesteld om (loon)gegevens uit een ander sheet te halen.
Nu had ik met aantallen.als een selectie gemaakt om te filteren:
- per medewerker
- per arbeidsinzet
- per datum

de datum om te tellen hoeveel uren een medewerker per dag heeft gewerkt.
Ik gebruikte de voldente formule

=AANTALLEN.ALS(Sheet!H:H;"naam medewerker";Sheet!AC:AC;"1000 Individuele zitting reguliere fysiotherapie";Sheet!A:A;"03????????")*F34

Kolom A in blad Sheet zijn data als 01-10-2019
Nu filtert hij niet meer op de datum. Voor zover mij bekend is filtert hij nu de cellen eruit met de waarde 03 eruit met de ? als afdekking van de overige waardes uit de datum en vermenigvuldigt met de tijdseenheid die gekoppeld is aan F34 (30 minuten in dit geval)

Deze sheet is zo opgebouwd dat hij iedere maand opnieuw gebruikt kan worden en alleen de Sheet geïmporteerd moet worden. Het lastige is dus dat ik per dag (in datum) moet filteren en niet per volledige datum. Daarom probeer ik te filteren op 01, 02, 03, 04 enz (dit staat dan bijvoorbeeld voor 01 november, 02 november, 03 november, enz)

Heeft iemand een idee hoe ik deze gegevens er weer uit kan filteren?

Als ik de datumfilter eruit haal werkt hij weer perfect. Maar deze datumfilter heb ik nodig. Het gaat alleen om eruit halen hoeveel keer per dag van de betreffende maand.

bij voorbaat dank voor jullie reacties.

mvg

Dennis

Ik ben er al mee bezig geweest, echter staan er veel prive en verzekeringsgegevens in. Ik probeer hem morgen schoon te maken zodat jullie zien wat ik bedoel. Echter ontbreken er dan veel verwijzingen.

mvg

Dennis

Tip: representatief voorbeeldje maken van wat je wilt (incl. gewenste uitkomsten voor een paar regels) en hier plaatsen. Kun je het originele bestand met rust laten.

Het bestand schoonmaken was toch wel heeeeel veel werk. Heb het ondertussen aangepast door een extra kolom op een ander tabblad aan te maken met =day hierdoor kon ik de datum filteren op de gegevens die ik nodig had en werkt mijn sheet weer. Dank voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan