HaraldWaij
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 29 jan 2021
Hallo,
Voor mijn werk krijg ik meerdere excelsheets van inventarisaties gestuurd.
Via dit forum heb ik al een mijnaantalals formule ontvangen, zie hieronder, waarbij ik op basis van de gegevens in 1 cel de aantallen kan tellen.
Function MijnAantalAls(Bereik As Range, criteria) As Long
Application.Volatile
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
If Left(ws.Name, 2) = "WK" Then
MijnAantalAls = MijnAantalAls + WorksheetFunction.CountIf(ws.Range(Bereik.Address), criteria)
End If
Next ws
End Function
Nou ben ik eigenlijk ook op zoek naar een formule waarin ik dus op basis van gegevens uit meerdere cellen aantallen kan halen.
Voorbeeld:
In cel H7 van alle tabbladen staat een weeknummer (mijnaantalals$h$7;1)<- deze werkt
In cel D7 van alle tabbladen staat een naam (mijnaantalals$d$7;"naam')<-deze werkt ook
Nu wil ik dus in een cel bij gaan houden hoeveel 'naam' in een bepaalde week heeft ingeleverd.
Ik heb al een aantal formules geprobeerd, maar geen van alle werkt.
Is er een aanvulling op mijnaantalals?
Ik werk met Excel 2016 trouwens
Wie kan mij helpen?
Voor mijn werk krijg ik meerdere excelsheets van inventarisaties gestuurd.
Via dit forum heb ik al een mijnaantalals formule ontvangen, zie hieronder, waarbij ik op basis van de gegevens in 1 cel de aantallen kan tellen.
Function MijnAantalAls(Bereik As Range, criteria) As Long
Application.Volatile
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
If Left(ws.Name, 2) = "WK" Then
MijnAantalAls = MijnAantalAls + WorksheetFunction.CountIf(ws.Range(Bereik.Address), criteria)
End If
Next ws
End Function
Nou ben ik eigenlijk ook op zoek naar een formule waarin ik dus op basis van gegevens uit meerdere cellen aantallen kan halen.
Voorbeeld:
In cel H7 van alle tabbladen staat een weeknummer (mijnaantalals$h$7;1)<- deze werkt
In cel D7 van alle tabbladen staat een naam (mijnaantalals$d$7;"naam')<-deze werkt ook
Nu wil ik dus in een cel bij gaan houden hoeveel 'naam' in een bepaalde week heeft ingeleverd.
Ik heb al een aantal formules geprobeerd, maar geen van alle werkt.
Is er een aanvulling op mijnaantalals?
Ik werk met Excel 2016 trouwens
Wie kan mij helpen?
Laatst bewerkt: