• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen.als/ sommen.als met een criteria bestaande uit een deel van 1 celtekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarik12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Berichten
1
Forumleden,

Ik ben de afgelopen uurtjes flink bezig geweest met het uitvogelen van bovenstaand probleem alleen is dit mij niet gelukt. Wat ik namelijk wil doen is een sommen.als of aantallen.als (idee is voor beide formule typen van toepassing) een geavanceerd criteria gebruiken, namelijk:

Stel ik heb een cel (A1) bestaande uit diverse namen:
Andre, Pieter, Klaas-jan, Gonnie

En ik heb een tabblad waar voor ieder persoon een gegeven staat vermeld, bijvoorbeeld hun vakantie. Ik heb hier dan de naam Andre in kolom a en in B t/m D de data waarin hij vakantie heeft (met als header de datum).

Wat ik ga doen is een aantallen.als functie maken waarbij ik eerst kijk of er een naam uit A1 in de lijst van de vakantie voorkomt en zo ja of die dan ook vakantie heeft op die specifieke datum.

Het probleem wat er nu speelt is dus concreet:
ik wil kijken of de naam "Andre of "Pieter" of "Klaas-jan" of "Gonnie" in een cel in een ander tabblad in zijn enkelvoud voorkomt. Ik heb op internet wel gezien dat je andersom kunt redenen maar dat komt niet in mijn rapportage uit (dat je dus kijkt of Andre in de A1 cel voorkomt dmv het * teken).

Weet iemand hoe ik dit kunstje kan uitvoeren? Is er een manier om zonder de cel the splitten toch te checken of iets uit A1 voorkomt in een cel? Je zou de , als scheidingstekken kunnen gebruiken en dus zeggen alle karacter tussen of voor een , tezamen moeten overeenkomen met een de karakters uit het zoekveld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan