• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen Als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendepater

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Wie kan me hier bij helpen, ik heb een opzetje gemaakt maar kom er niet uit. Ik zou graag (zie bijlage) de waarde van kolom B in kolom 1 hebben. Indien de waarde in kolom A vaker voorkomt wil ik dat de 2e waarde van kolom B in kolom 2 hebben etc. Ik heb dit nu gedaan met aantallen.als maar dan moet ik alles eerste sorteren in kolom A.
Bekijk bijlage Aantallen.Als.xlsx

Ik doe maar een poging.
Je bestand is op dit moment 11x bekeken.

Matrixformule, dus afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter alleen, daarna doorvoeren naar rechts, loslaten en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(OF(AANTAL.ALS(labels;$B2)<KOLOM()-4;AANTAL.ALS($E$1:$G1;$B2)>1);"";INDEX(labels;KLEINSTE(ALS(labels=$B2;RIJ(labels)-1);KOLOM()-4)))

Hallo Harry,

Dank voor je reactie, ik dacht eerst dit is hem maar deze is nog niet helemaal naar wens. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb het bestand iets aangepast wat de wens is (Zie gele cellen)
Hopelijk kan je er wat mee. In kolom A komt het nummer 101 2x voor, ik zou dan in kolom 1 onderdeel B willen zien en in kolom 2 onderdeel H. Bekijk bijlage Aantallen.Als01.xlsx

Laatst bewerkt:
Maar zat dicht bij de waarheid.
Code:
=ALS(OF(AANTAL.ALS(fils;$A2)<KOLOM()-4;AANTAL.ALS($A$2:$A2;$A2)>1);"";INDEX(labels;KLEINSTE(ALS(fils=$A2;RIJ(labels)-1);KOLOM()-4)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan