• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil van een tabel bepaalde tellingen uitvoeren, bijvoorbeeld hoeveel bezoekers waren er in 2022 in Zwolle?
Daarvoor dacht ik een formule te maken:
Code:
=aantallen.als(B1:H1;"Zwolle";A2:A10;>=datum(2022;1;1);a2:a10;<=datum(2022;12;31))
maar hierin zit een fout die ik niet kan vinden.
Wie helpt mij?

Vriendelijke groet,
Marianne

Bijlagen

probeer deze eens:

PHP:
=SOMPRODUCT((JAAR(A2:A10)=2022)*((B1:H1)="Zwolle")*(B2:H10))

Of misschien deze iets flexibeler formule (komt natuurlijk wel op hetzelfde neer.).

Bijlagen

@Willem, Somproduct hoef je niet in te voeren als matrixformule, is het al van zichzelf. Wel een mooie oplossing zo.

Of misschien met behulp van Power Query?

Bijlagen

in het bestand wat je plaatste staat de formule tussen { }, maar als jij dat niet gedaan hebt, zal excel dat misschien zelf wel aanvullen dan.

Zal wel een versie conflict zijn.

Iedereen hartelijk dank voor de hulp. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de functie SOMPRODUCT, maar kom er nog niet helemaal uit.
In de bijlage heb ik mijn huidige bewerking staan.
In Statistiek!C6 staat mijn probeersel, maar deze geeft nog een foutmelding. Wat doe ik hier fout?

Bijlagen

Je hebt je layout veranderd.
In dit bestand staan datums en plaatsen in 2 regels onder elkaar.
In het eerder geplaatste bestand staan de datums verticaal en de plaatsen horizontaal.

@popipipo, zou je jouw bewerking willen plaatsen? Alvast bedankt.

helemaal anders maar spijtig dat je niet duidelijker bent over wat je feitelijk allemaal wil.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan