• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen 'celwaarde' over verschillende regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDBPT

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2022
Goedemiddag allemaal,

Ik ben al een aantal keer goed geholpen hier. Dus ik probeer het nog een keer.
In een bestand wil ik bijhouden hoeveel dagen per categorie een aantal personen per jaar hebben gehad.

Ik wil het graag in dit bestand bijhouden, omdat ik ditzelfde bestand ook nog voor iets anders gebruik.
In de bijlage zit een zeer vereenvoudigde versie.

Ik heb het al geprobeerd via aantallen.als, maar dat kan niet omdat ik verschillende regels selecteer.

Zie de bijlage. Bovenin wil ik graag per persoon de totalen van de verschillende categorieën zien.

Heeft iemand een tip met welke formule ik dit kan doen?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Zoiets voor C3?
Code:
=SOMPRODUCT(($A10:$A27=$B3)*($B$10:$G$27="RV"))
Zelf even aanpassen voor de rest...

Dank voor de reacties.

@snb, ziet er prachtig uit, maar ik heb geen idee hoe je dit hebt gedaan en hoe ik het kan toepassen op mijn bestand :D

@AlexCEL, ik kom een heel eind met de formule, maar op een of andere manier geeft hij bij de 3e persoon een N/B foutmelding. De naam is overal gelijk gespeld, dus ik weet niet waar het aan ligt.
Bij persoon 1 en persoon 2 telt hij de benoemde waardes wel op.

zie bijlage, hierin is de formule van AlexCel enigszins aangepast

Bijlagen

werkblad Kalender:

- namen ingevuld Persoon 1 tot persoon 3 : vervang door de namen van jouw medewerkers
- afkortingen ingevuld: vul aan met jouw afkortingen

werkblad Planning

- vul gegevens in zoals in het voorbeeld: een begin en einde per persoon ven een bepaalde periode (beschikbaar, ziek, vakantie, of roostervrij.etc.)

Kijk in het werkblad Kalender en zie de invulling.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor de reactie. De manier van Haije heb ik toegepast.
De manier van SNB werkt ook, maar dat geeft mij meer invoerwerk.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan