• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen met bepaalde voorwaarden verticaal en horizontaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimgo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pimgo

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2019
Beste allemaal,

In de bijlage zoek ik voor het tabblad scores drie waarden van kolom D, E, en F. De waardes moeten komen uit het tabblad invoer. Ik heb er een vereenvoudigde versie van gemaakt om hierbij te voegen. Op het tabblad invoer worden onder de eerste rij steeds nieuwe 'weken' ingevoegd. Het zou dus gaan om het zoeken van de gehele kolommen.

Ik ben op zoek in tabblad scores van bv. D. naar het aantal trainingen van persoon 1. Er moet gezocht worden naar 'persoon 1' en 'Trainingen' in tabblad invoer. Trainingen is wat makkelijker aangezien hier een score achter zit van 1 per keer. De overige twee moet het een aantal zijn als er eentje wordt genoemd. Dus bij spelen moet die eentje optellen als er een waarde bij het hokje 'gespeeld' en 'speler 1' staat. De laatste 'kaarten' zou een optelling zijn van 'Groen' 'Geel' 'Rood'.

Ik was begonnen voor 'trainingen' met index("matrix";vergelijken;vergelijken) maar dat wil niet echt lukken. Wie zou mij hierbij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan