• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantallen negatieve percentages

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeArie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2016
Is het mogelijk om het aantal negatieve percentages op te tellen in een kolom.

Ik heb in kolom O percentages staan hier zijn er een aantal positief en een aantal negatief.

Nu wil ik graag de negatieve percentages optellen alleen dit zou dan onder verdeeld moeten zijn in

-10%, -20%, -30% t/m -60%

Als het positieve percentage betreft is dat makkelijk met bv : =AANTAL.ALS(O:O;">60%")

Als ik hier =AANTAL.ALS(O:O;">-60%") van maak doet hij het ook , maar dan telt hij bij de rest -10 t/m -50% ook door wat hij bij de positieve getallen niet doet.

Bijlagen

Kijk eens naar de functies =AANTALLEN.ALS en SOMPRODUCT.

Emields, nee dat is niet wat ik bedoel.
In S24 t/m 29 staat percentages hier zou hij aan moeten geven hoeveel stuks er meer dan 10% negatief zijn en meer dan 20% enzovoort ( alleen dan wel wel van 10% t/m 20% en dan 20% t/m 30%)

Hsv ik ga er naar kijken dankjewel voor de tip

-70% is kleiner dan -60% en niet groter dus je moet het teken omdraaien in je formule
Dus -50% en -10% zijn inderdaad groter dan -60% de formule doet precies wat je vraagt

even omdraaien en het werkt
=AANTAL.ALS(O:O;"<-60%")

Emields nee voor mij is 0 tot -10 verwaarloosbaar

Roeljongman klopt ook dat hij doet wat hij moet doen

in mijn voorbeeld op blad1 van P82 t/m P87 telt hij alle positieve getallen op en ben op zoek naar de variant met negatieve getallen

zolas beschreven in #4

Doe het eens zo:
Code:
=AANTALLEN.ALS(O2:O5;"<0";O2:O5;">-10")
=AANTALLEN.ALS(O2:O5;"<=-10";O2:O5;">-20")
P.S.
Het is "meer dan";)

Ahulpje,

Dankjewel, ik had toe straks een soort gelijk iets maar toen werkte het niet ( waarschijnlijk iets teveel/te weinig getypt )

En inderdaad "meer dan"

Ik heb hem verder aangepast naar precies wat ik wil

Code:
=AANTALLEN.ALS(O:O;"<=-10%";O:O;">-20%")

Emields,

Die van jouw is ook mooi ja, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht om er een tabel van te maken.
De formule die je gebruikt is ongeveer gelijk aan die van Ahulpje

Dankjewel.

Jammer dat het jezelf niet is gelukt met de tip van #2.

HSV helemaal eens, zoals al geschreven had wel een soort gelijk iets maar kreeg hem niet werkende...

een ieder wederom heel erg bedankt!

of arrayformule voor tussen -10 en -20
PHP:
=sum(n(int(O2:O5/10)=-2))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan