• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen optellen (complex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veerus

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Bekijk bijlage berekening.xlsx
Goedemiddag ik loop een beetje vast en ik hoop hier een voorzetje te krijgen hoe ik verder moet. Ik wil het totaal krijgen van unieke namen die meerder keren kunnen voorkomen (echter de naam is niet elke keer ingevuld maar de aantallen die bij de naam horen wel)
Het is zo wat lastig uit te leggen dus ik hoop dat iemand de bijgevoegde excel wilt bekijken dat maakt het wat makkelijker.

Het totaal moet dus in kolom H komen te staan. Ik heb het even met de hand berekend in kolom E. (dus wat er nu in kolom E staat moet berekend in kolom H komen te staan)

Alvast bedankt voor de moeite

Gebruik deze macro voor kolom B, deze vult de tussenliggende waarden aan en dan kan je via som.als de totalen berekenen.

Code:
Sub aanvullen()
 For Each cl In Selection
    If cl.Offset(1, 0) = "" Then cl.Offset(1, 0) = cl
 Next
End Sub

Dat is inderdaad een optie waar ik nog niet over na had gedacht, thanks ga het zo oplossen (ff stoeien zonder VB)
Soms is het zo simpel dat je het zelf ff niet ziet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan