• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen combineren met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmielCus

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
Hallo,

Heb dit forum al redelijk afgestruind naar een soortgelijk probleem, maar krijg de oplossing maar niet gevonden. Ik heb de volgende uitdaging:

Ik heb een lijst met namen met daarachter een willekeurig aantal getallen (range van max 5, kolom E tm I).
Via verticaal zoeken wil ik tellen hoeveel waarden er achter staan, zie voorbeeld.

Cel B2 (nu leeg) zou in de lijst die start bij D1 moeten tellen hoeveel waarden er achter de naam staan die overeenkomt met cel A1 (4 dus in dit geval).
Als ik de naam in cel A1 verander, moet dus cel B2 ook en andere waarde berekenen.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Groet Emiel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi VenA,

Dit lijkt al goed te werken, iig een formule die ik nog nooit gebruikt had.
Ik zal even kijken of dat deze formule ook werkt als kolom A uit ±30 namen bestaat en kolom D dezelfde lijst namen heeft (in random volgorde) met achter iedere naam een willekeurig aantal getallen.

De formule in B1 zou dan over de hele kolom B kopieerbaar moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan