• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen in verschillende cellen, alleen bij bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramon1984

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Hallo,

Ik probeer in Excel een bepaald aantal waarden te tellen, maar krijg dit niet voor elkaar. In bijgevoegde tabel moet het aantal keren de plaatsing in rubriek 1 geteld worden, maar dan alleen als deze tussen 1 en 9 ligt. Weet iemand welke formule ik hiervoor moet gebruiken?

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, hoor ik het graag!

Bijlagen

Dat zou met deze formule kunnen:

Code:
=ALS(EN(SOM(B4;F4;J4)>1;SOM(B4;F4;J4)<10);SOM(B4;F4;J4);0)

Beste Cor,

Dat helpt me al een heel eind, alleen telt hij nu de som van de plaatsingen, terwijl ik het aantal plaatsingen moet hebben, weet je wellicht hoe ik dit in deze formule kan inpassen?

Nu is je vraagstelling toch niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat als B4 tussen 1 en 9 ligt er in C4 een getal moet komen te staan?

Beste Cor,

Eigenlijk moet er in A4 worden berekend hoe vaak er een getal tussen 1 en 9 voorkomt in de cellen C4, G4 en K4. Hier zou dus voor rij 4 "1" uit moeten komen en voor rij 5 "2".

In ieder geval tot nu toe al bedankt voor de hulp!

Dan zou deze het moeten doen:

Code:
=ALS(EN(C4>1;C4<9);1;0)+ALS(EN(G4>1;G4<9);1;0)+ALS(EN(K4>1;K4<9);1;0)

Zet je de vraag dan nog even op opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan