• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen over meerdere rijen met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henri232

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Goede middag,

Ik heb een probleem om uit een urenstaat het aantal gewerkte dagen te berekenen.
Het gaat om meerdere regels per week en werknemer waarover het aantal dagen moet
worden berekent. Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.
Alvast bedankt,
Henri

Bijlagen

Hoi Henri,

Als het aantal regels steeds 2 is (of in ieder geval constant) dan kun je met deze formule in K11 verder:
=(SOM(E11:E12)>0)+(SOM(F11:F12)>0)+(SOM(G11:G12)>0)+(SOM(H11:H12)>0)+(SOM(I11:I12)>0)

Wil je het aantal gewerkte uren ook weten dan gebruik je dezelfde formule, maar dan zonder >0

Groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,

Sorry. Het bestandje is onduidelijk. Het aantal regels (mutaties) per week/persoon kan
varieren van 1 tot 5 regels en ook nog door elkaar staan.
Ik heb het bestandje wat verandert om een en ander duidelijk te maken.
Zelf had ik al wat geprobeerd met aantallen.als maar dan wordt het een zeer lange formule.
Ik hoop op wat compacters. Somproduct of iets dergelijks.

Groeten,
Henri

Bijlagen

Hoi Henri,

Somproduct is inderdaad de goede richting :cool:

Ik heb een oplossing erbij gedaan waarbij ik er van uitgegaan ben dat de werknemers niet meer dan 10 rijen per week uit elkaar staan. Tevens ook voor gezorgd dat er een lege cel komt als in die week een werknemer al in de rij staat. Leek mij ook handig. Kwam gelijk achter een handmatig telfoutje in jouw tabel. regel 18 en regel 19 zijn twee verschillende weken.

Succes,
Jeroen

Bekijk bijlage 166929

Hoi Jeroen,

Fijn dat je me zo helpt. Helaas kan ik het de formules niet lezen want het
bestandje is beveiligd. Kan je dat opheffen?

Bedankt,
Henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan