• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen over verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbroovers

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2019
Berichten
14
Hallo,

In het bestand het voorbeeld.

Ik heb een tabblad verlofteller en ik wil voor elk PERNR per soort verlof die in de kolom vermeld staat over de vier tabbladen al het geplande verlof laten optellen.
Zo wordt inzichtelijk hoeveel dagen verlof iemand al gepland heeft staan om op te nemen.
Uitgangspunt: op elk tabblad zal de volgorde van PERNRs anders zijn.

Dank jullie wel!
Mvg Chantal
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Vakantieplanning.xlsx
    363,9 KB · Weergaven: 20
Je hebt ook een kolom RoosterTijd. Wil je alleen dagen tellen, of ook de uren?
Ik zou dan sowieso gaan voor een VBA formulier. Kun je alles in EEN tabel zetten, en de gegevens gedetailleerd inzien met behulp van slicers...
 
Zoiets?
Code:
=SOMPRODUCT((JanFebMrt!$A$3:$A$250=$A2)*(JanFebMrt!$K$3:$CW$250="V")+(AprMeiJuni!$A$3:$A$250=$A2)*(AprMeiJuni!$K$3:$CW$250="V")+(JuliAugSept!$A$3:$A$250=$A2)*(JuliAugSept!$K$3:$CW$250="V")+(OktNovDec!$A$3:$A$250=$A2)*(OktNovDec!$K$3:$CW$250="V"))
 
Er staat 4x hetzelfde, een optelling per kwartaal ;)
 
Dat is zo. Kopiëren en plakken (deels).
Je merk wel dat ik niet erg veel met formules werk, ik werk persoonlijk liever in VBA...Maar dat blijft een keuze.
Overigens erg knap om zulke complexe formules te maken...
 
Zoiets?
Code:
=SOMPRODUCT((JanFebMrt!$A$3:$A$250=$A2)*(JanFebMrt!$K$3:$CW$250="V")+(AprMeiJuni!$A$3:$A$250=$A2)*(AprMeiJuni!$K$3:$CW$250="V")+(JuliAugSept!$A$3:$A$250=$A2)*(JuliAugSept!$K$3:$CW$250="V")+(OktNovDec!$A$3:$A$250=$A2)*(OktNovDec!$K$3:$CW$250="V"))

Dank je wel! Het werkt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan