• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantallen tellen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Stephan132

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2025
Beste Forum gebruikers

Ik wil graag tellen hoe vaak iets voorkomt
in kolom cel b5 moet komen te staan hoevaak A1 in de geval Piet iets heeft gepakt van alles
=AANTALLEN.ALSEN(L:L;A1;K:K;A4;O:O;">"&A6) dit werkt helaas niet komt er waarde te staan of geeft foutmelding.

Ik wil eigenlijk ook nog hoe vaak die iets heeft gepakt tussen een bepaalde periode dus als voorbeeld de datums in rij 8.

In de bijlage vind u het voorbeeld bestand ik heb zelf een bestand met meer als 100k rijen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Bijlagen

De functie AANTALLEN.ALSEN bestaat niet.

oke hier kwam chat gpt mee maar werkt inderdaad weet u wat wel zou kunnen werken?

Je formule mist sowieso een haakje:
Code:
=AANTALLEN.ALS(EN(L:L;A1;K:K;A4;O:O;">"&A6))
Verder klopt er niet veel van je formule. Wat wil je bereiken?

En vul je datum in als 17-3-2025 met een score en niet met een punt.

Dan wordt de formule.
Code:
=AANTALLEN.ALS(L3:L13;A1;I3:I13;">="&B8;I3:I13;"<="&C8)

kan iemand dit voor mij schrijven in het voorbeeld bestand? de datums met punten word op deze manier geexporteerd. Als ik de code van ocat fish probeer geeft die aan dat ik te weinig argumenten heb gebruikt. Ik kom er niet meer uit ;(

=AANTALLEN.ALS(L3:L13;A1;I3:I13;"&gt;="&amp;B8;I3:I13;"&lt;="&amp;C8) met deze formule pakt die alles en zoekt die niet alleen op gepakt

Vraag je werkgever je een cursus Excel te laten volgen als die op het idee is gekomen jou daarmee te laten werken.

Vraag je werkgever je een cursus Excel te laten volgen als die op het idee is gekomen jou daarmee te laten werken.
dank voor de hulp... cursusje excel heb ik al gevolgd maar daar leer je niet precies dit

Het is toch een heel basale excelformule. Beter instituut of vervolgcursus dan maar.

Ik hoef bijna nooit wat in excel te doen dus als je me zou kunnen helpen zou heel fijn zijn.

Met hulpkolom H en echte datums in B8 en C8, en bij Henk zie je pas aantallen verschijnen als je de spatie achter zijn naam in kolom L hebt verwijderd.

Bijlagen

Ook dat kan, maar dan moet je eerst kolom P converteren naar getal. Is het niet mogelijk om de exporterende applicatie de datums en getallen op de voor Excel gebruikelijke manier te laten exporteren? Hoe lees je het exportbestand in? Kun je daar een (beperkt) voorbeeld van plaatsen?

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan