• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen uit meerdere werkbladen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MdeBoer82

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Hoe kun je uit meerdere werkbladen tellen hoe vaak een naam in een bepaald cellen bereik voorkomt?
Zie bijgevoegd voorbeeld document:

Er worden inspecties gelopen. Elke inspectie wordt als werkblad toegevoegd tussen Beginblad en Eindblad en op het werkblad 'Totalen Werkplekinspecties' wil ik graag dat automatisch wordt geteld hoevaak de naam van Jan of Kees of Klaas enz voorkomt in de werkbladen WPI1-WPI5 in het celbereik C12-C16.

Wanneer ik aantal.als gebruik krijg ik fout in waarde...

Bijlagen

De functie aantal.als kun je niet gebruiken met deze 3D-referenties. Je kunt dit alleen maar gebruiken bij relatief eenvoudige functies zoals SOM, GEMIDDELDE, MIN, MAX en dergelijke.

Code:
=SUMPRODUCT(('WPI1'!$C$12:$G$16=G5)+('WPI2'!$C$12:$G$16=G5)+('WPI3'!$C$12:$G$16=G5)+('WPI4'!$C$12:$G$16=G5)+('WPI5'!$C$12:$G$16=G5))

Het zal vast korter kunnen maar dit werkt

Laatst bewerkt:
Lijkt me niet de bedoeling gezien het feit dat er steeds werkbladen worden ingekopieerd...

Wordt zoiets dan:
Code:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'WPI"&RIJ($1:$100)&"'!C12:C16");G5);0))
Gaat goed tot 100 WPI's, anders uitbreiden naar behoefte, maar lijkt me wel voldoende.

Edit:
(mogelijk) invoeren als matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.

Laatst bewerkt:
Mooi AlexCEL,
Maar het is wel een Matrix formule... (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter)

Dat zou kunnen. Ik hoopte eigenlijk dat de SOMPRODUCT invoer als matrix niet nodig maakte, maar kon het niet testen. Ik werk met Office365, daar hoef je een matrixfunctie niet meer expliciet als matrixfunctie in te voeren. Ik vergeet het inmiddels dus wel eens er bij te vermelden...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan